Skąd brać ubrania do sklepu internetowego?

Rosnąca popularność zakupów w sieci skłania przedsiębiorców do spróbowania własnych sił w e-commerce. Dzisiejsza technologia ułatwia rozpoczęcie działalności, a założenie sklepu internetowego nie musi być skomplikowane. Niedrogie i funkcjonalne oprogramowanie typu SaaS pozwala na rozpoczęcie sprzedaży właściwie od ręki, bez konieczności inwestowania dużych sum pieniędzy. Jednym z większych wyzwań dla początkujących sprzedawców jest wybór właściwego asortymentu, którego sprzedaż pozwoli osiągać zadowalające dochody. To decyzja, która może zaważyć o sukcesie lub porażce biznesu. Czy warto sprzedawać w sieci odzież i skąd brać ubrania do sklepu internetowego?

Produkty, które najlepiej sprzedają się przez Internet

Zakupy przez Internet dla wielu osób są już codziennością, jednocześnie ciągle przybywa użytkowników, którzy przekonują się do korzystania z e-sklepów. W sieci można szybko i wygodnie kupić właściwie wszystko, od mebli, sprzętu elektronicznego i narzędzi po kosmetyki, książki, odzież, a także produkty spożywcze. Co najbardziej opłaca się sprzedawać? Niestety, na tak zadane pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Na pewno warto śledzić bieżące trendy i dobrze przeanalizować rynek. Według statystyk w Internecie najczęściej kupujemy meble, akcesoria do domu, kosmetyki i perfumy, książki, płyty, filmy, sprzęt elektroniczny (m.in. smartfony, tablety, komputery), sprzęt AGD i RTV, zabawki oraz produkty farmaceutyczne. Są jednak artykuły, które kupujemy w sieci jeszcze chętniej i jeszcze częściej – chodzi o odzież (włączając w to odzież sportową, obuwie i wszelkiego rodzaju akcesoria modowe). Nie da się zaprzeczyć, że sklepy internetowe oferujące ubrania cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Oczywiście, duża popularność branży oznacza zwykle dużą konkurencję, ale mimo wszystko sprzedaż artykułów z branży fashion może stać się dochodowym interesem. Trzeba jednak wiedzieć, skąd brać atrakcyjne ubrania do sklepu internetowego. Ważne jest także, aby znaleźć swoją niszę i trafić z ofertą do potencjalnych klientów.

Skąd brać ubrania do sklepu internetowego?

Skąd brać towar do sklepu internetowego – to jedno z częstszych pytań stawianych przez osoby zaczynające swoją przygodę z branżą e-commerce. To zależy. Możesz sprzedawać swoje wyroby, np. ubrania i akcesoria, lub podjąć współpracę z dostawcą (producentem, hurtownią lub importerem). W sieci funkcjonują nie tylko sklepy z nowymi, markowymi ubraniami, ale również e-sklepy oferujące odzież używaną. Warto rozważyć również taką możliwość , zakładając sklep internetowy.  

Własna marka odzieżowa

Produkujesz własną odzież i prowadzisz sklep stacjonarny? Chcesz dotrzeć ze swoimi ubraniami do większego grona klientów? Sklep internetowy może być dla Ciebie doskonałym rozwiązaniem i świetnym uzupełnieniem działalności. Sprzedając ubrania i dodatki według własnych projektów, oferujesz coś unikalnego, czego klienci nie znajdą w innych sklepach. To dzisiaj ogromna wartość i ogromna przewaga. Można zauważyć, że coraz więcej konsumentów docenia wyroby z niewielkich manufaktur, nawet jeśli nie są tak konkurencyjne cenowo jak ubrania z popularnych sieciówek. Oryginalny projekt, staranne wykonanie i naturalne, wysokiej jakości materiały to czynniki, które dla wielu klientów są bardzo istotne przy wyborze ubrań.

Współpraca z hurtownią lub producentem

Sklep internetowy z ubraniami możesz założyć, nawet jeśli sam nie zajmujesz się ich projektowaniem i szyciem. Skąd wówczas brać odzież na sprzedaż? Musisz nawiązać współpracę z dostawcą, np. hurtownią, importerem lub bezpośrednim producentem. Mogłoby się wydawać, że pozyskiwanie towaru wprost od producenta, pomijając pośredników, jest najkorzystniejsze. Niekoniecznie. W asortymencie jednej hurtowni znajdują się najczęściej produkty pochodzące od wielu różnych wytwórców. Dzięki temu można bez problemu zaopatrzyć swój sklep w różnorodny asortyment, negocjując stabilne warunki współpracy tylko z jednym partnerem. Dodatkowo sprowadzanie towarów z jednej hurtowni zmniejsza koszty dostawy towarów do sklepu. Każda hurtownia może mieć własną politykę, jeśli chodzi o współpracę ze sklepami internetowymi. Kluczowe dla prowadzenia biznesu wydaje się wynegocjowanie jak najkorzystniejszych warunków, np. progów rabatowych, i znalezienie dostawcy oferującego ciekawy asortyment.

Internetowy second hand

W sieci dobrze sprzedaje się nie tylko nowa i markowa odzież. Coraz popularniejsze stają się internetowe sklepy z odzieżą używaną. Sprowadza się ją przeważnie zza granicy, z hurtowni lub bezpośrednio od importerów. Hurtownie najczęściej oferują towar już posortowany, co daje możliwość wyboru, m.in. jeśli chodzi o jakość (np. tylko ubrania cream) lub rodzaj ubrań (np. tylko spodnie lub tylko kurtki). Inna opcja to zakup nieposortowanych ubrań od importera. Koszt takich rzeczy może być niższy, ale nigdy nie wiemy, jaki jest stan odzieży w workach.

Dropshipping, czyli jak sprzedawać bez konieczności kupowania towaru

Jeśli chcesz zacząć zarabiać na sprzedaży ubrań w sieci, wcale nie musisz dużo inwestować. Właściwie wystarczy tylko komputer i dostęp do Internetu. Nie musisz martwić się ani o zatowarowanie sklepu, ani o koszty związane z magazynowaniem. Jak to możliwe i skąd brać wówczas ubrania do sklepu? Wszystko dzięki dropshippingowi. Jest to model logistyczny, w którym odpowiedzialność za wysyłkę zamówienia do klienta spoczywa na dystrybutorze, czyli np. hurtowni, z którą współpracujesz. Dropshipping staje się coraz bardziej popularny, dlatego znalezienie odpowiedniego partnera biznesowego nie powinno nastręczać problemów. Zresztą bardzo często listę hurtowni działających na takiej zasadzie można znaleźć na stronach dostawców oprogramowania dla sklepów internetowych. Dzięki specjalnym plikom udostępnianym przez hurtownie produktów nie trzeba wprowadzać do sklepu ręcznie, a integracja następuje automatycznie. Większość dostawców udostępnia zdjęcia i opisy produktów, dzięki czemu (przynajmniej na początku) nie trzeba poświęcać czasu i pieniędzy na tworzenie treści od zera.

Sprzedaż odzieży w dropshippingu – czy warto?

Dropshipping jest bardzo korzystną opcją, jednak nie sprawdza się tak samo dobrze przy każdego rodzaju asortymencie. Problemem mogą być np. produkty podlegające częstym zwrotom, ponieważ nie wszystkie hurtownie godzą się na ich obsługę. Prowadząc sklep internetowy działający na zasadzie dropshippingu, płacisz jedynie za ubrania, które zakupili Twoi klienci, ale w przypadku zwrotów to Ty musisz zwrócić im pieniądze. Kłopotliwe może być również przechowywanie zwróconej odzieży. Czy warto zatem sprzedawać w ten sposób ubrania? Czy odzież jest często zwracana przez klientów? W dropshippingu niekoniecznie może sprawdzić się odzież bardzo luksusowa, ale jak pokazuje praktyka, w większości przypadków sklep internetowy z ubraniami to udany pomysł na biznes.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X