Instagram sklepu internetowego – jak założyć i jak prowadzić?

Instagram to coraz bardziej popularny portal społecznościowy oparty na publikacji wykonanych przez użytkowników za pomocą smartfonów zdjęć. Warto wykorzystać jego potencjał do promowania swojego sklepu internetowego.

Instagram i jego popularność

Według danych z 2017 roku na całym świecie z Instagrama korzystało 700 milionów osób, a w Polsce ponad 2,5 miliona. Instagram to przede wszystkim portal wykorzystywany przez osoby młode, a interesujące nas treści możemy w łatwy sposób obserwować poprzez przeglądanie sprawnie działających hashtagów dodawanych pod każdym zdjęciem. Platforma umożliwia integrację z Facebookiem – treści publikowane na Instagramie mogą zostać udostępnione na naszej tablicy lub prowadzonym przez nas fanpage’u.

Kto rządzi na Instagramie?

Najbardziej aktywnie działają na Instagramie gwiazdy i celebryci. Na platformie coraz częściej znaleźć można także oficjalne profile firm. Dla sklepu internetowego Instagram jest dobrym pomysłem w zakresie prezentacji zdjęć oferowanych produktów lub przedstawiania działalności firmy „od zaplecza”. Takie podejście do komunikacji służy budowaniu pozytywnego wizerunku marki poprzez pokazanie codziennej pracy zespołu i zburzenie dystansu między anonimową firmą a klientem. Dobrym przykładem prowadzenia instagramowego konta na polskim rynku e-commerce są profile Gunfire.pl (asg_gunfire) i Cupsell.pl (cupsellpl). Często popełnianym przez social media managerów błędem jest wykorzystywanie Instagrama jako narzędzia do prezentacji oferty i opieranie contentu na zdjęciach oferowanych produktów wraz z linkami do ofert. Tak budowane profile nie cieszą się dużą popularnością.

Instagram święci triumfy w branżach takich jak moda, motoryzacja, hobby czy szeroko pojęty lifestyle, włączając w to dekoracje wnętrz, kulinaria czy podróże. Bez problemu można go jednak wykorzystywać w zasadzie w każdej branży.

 

Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Zalety Instagrama

  • Relatywnie niski nakład pracy w celu stworzenia contentu – opiera się on na zdjęciach wykonywanych ze smartfona. Do prowadzenia profilu wystarczy średniej klasy telefon.
  • Hashtagi umożliwiają precyzyjne dobieranie grup docelowych, do których chcemy trafić.
  • W przeciwieństwie do Facebooka stale rośnie jego popularność.
  • Możliwość integracji profilu na Instagramie z Facebookiem
  • Filtry i prosty edytor umożliwiający retusz wykonanych zdjęć z poziomu telefonu bezpośrednio przed udostępnieniem.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X