Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
06/11/18

Profil sklepu internetowego na Instagramie

Instagram to coraz bardziej popularny portal społecznościowy oparty na publikacji wykonanych przez użytkowników za pomocą smartfonów zdjęć. Warto wykorzystać jego potencjał do promowania swojego sklepu internetowego.

Według danych z 2017 roku na całym świecie z Instagrama korzystało 700 milionów osób, a w Polsce ponad 2,5 miliona. Instagram to przede wszystkim portal wykorzystywany przez osoby młode, a interesujące nas treści możemy w łatwy sposób obserwować poprzez przeglądanie sprawnie działających hashtagów dodawanych pod każdym zdjęciem. Platforma umożliwia integrację z Facebookiem – treści publikowane na Instagramie mogą zostać udostępnione na naszej tablicy lub prowadzonym przez nas fanpage’u.

Najbardziej aktywnie działają na Instagramie gwiazdy i celebryci. Na platformie coraz częściej znaleźć można także oficjalne profile firm. Dla sklepu internetowego Instagram jest dobrym pomysłem w zakresie prezentacji zdjęć oferowanych produktów lub przedstawiania działalności firmy „od zaplecza”. Takie podejście do komunikacji służy budowaniu pozytywnego wizerunku marki poprzez pokazanie codziennej pracy zespołu i zburzenie dystansu między anonimową firmą a klientem. Dobrym przykładem prowadzenia instagramowego konta na polskim rynku e-commerce są profile Gunfire.pl (asg_gunfire) i Cupsell.pl (cupsellpl). Często popełnianym przez social media managerów błędem jest wykorzystywanie Instagrama jako narzędzia do prezentacji oferty i opieranie contentu na zdjęciach oferowanych produktów wraz z linkami do ofert. Tak budowane profile nie cieszą się dużą popularnością.

Instagram święci triumfy w branżach takich jak moda, motoryzacja, hobby czy szeroko pojęty lifestyle, włączając w to dekoracje wnętrz, kulinaria czy podróże. Bez problemu można go jednak wykorzystywać w zasadzie w każdej branży.

Zalety Instagrama:

Zobacz również: