Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
13/10/18

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to problem zaprzątający głowę niemal wszystkich właścicieli i menedżerów przedsięwzięć skupiających się na handlu w Internecie. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, w niniejszym artykule postaraliśmy się jednak zebrać nieco dobrych pomysłów.

Obniżanie cen remedium na wszelkie problemy?

Pierwszym rozwiązaniem, jakie nasuwa się w przypadku problemu z niesatysfakcjonującą sprzedażą, jest obniżenie cen w sklepie internetowym. Czy jest to działanie optymalne?  Nie zawsze. Zmniejszanie cen powoduje spadek marży i opłacalności sprzedaży. Regularne wojny o najniższą cenę przez wiele lat toczone były wśród sklepów prowadzących sprzedaż na Allegro. Doprowadziło to do zamknięcia działalności bądź wyjścia z poszczególnych segmentów rynku wielu sprzedawców, pozostawiając na scenie najsilniejszych graczy. Obecnie nie ma sensu prowadzenie sprzedaży produktów, które są dostępne w kilkunastu czy kilkudziesięciu innych sklepach, gdzie cenę musimy dostosować do tej oferowanej przez inne sklepy. Problem ten pojawia się bardzo często w przypadku sklepów działających w modelu dropshippingowym. Obecnie rentowne i konkurencyjne sklepy internetowe opierają się na sprzedaży produktów bezpośrednio od producentów, zajmując się nawet ich importem. Idealnym rozwiązaniem jest umowa na wyłączność sprzedaży na ternie Polski. Specjalizacja pozwala na zmniejszenie konkurencji, a nawet samodzielne kształtowanie rynku poprzez uruchomienie sprzedaży hurtowej w segmencie B2B.

Innowacja i poszerzenie asortymentu

Dobrym rozwiązaniem w przypadku konkurowania z wieloma podobnymi sklepami jest wyróżnienie się poprzez innowacyjne rozwiązania i poszerzenie asortymentu. Przykładowo, prowadząc sklep z artykułami sportowymi, warto rozwinąć go o nietypowe usługi. Może to być serwis sprzętu sportowego dla niszowych dyscyplin czy możliwość zamówienia personalizowanych akcesoriów, jak na przykład koszulki czy innego elementu stroju lub wyposażenia z nazwiskiem zawodnika. Warto również zastanowić się nad poszerzeniem asortymentu. Sklepy sportowe już dawno nie sprzedają tylko sprzętu sportowego, ale również odżywki i suplementy. Kluczem do podjęcia odpowiednich decyzji jest dobra znajomość swojej branży, należy jednak pamiętać, że bycie pionierem w danej dziedzinie i przecieranie szlaków wiąże się z ryzykiem niepowodzenia. Rynek zachodni może wydawać się dobrym źródłem inspiracji, jednak tamtejsi konsumenci są bardziej zamożni od polskich i model działania przeszczepiony z Zachodu nie zawsze sprawdzi się w Polsce. Boleśnie przekonał się o tym Ebay, który w naszym kraju został właściwie zmarginalizowany przez Allegro.

Zwiększenie nakładów na marketing

Wzrost sprzedaży można stymulować również poprzez zwiększenia nakładów na działania marketingowe. Firma CStore świadczy kompleksowe usługi w zakresie wsparcia marketingowego dla sklepów internetowych. Skontaktuj się z nami – chętnie przeanalizujemy możliwe do podjęcia działania i wspólnie podejmiemy decyzję odnośnie wyboru najlepszych metod zwiększenia sprzedaży poprzez odpowiednie działania marketingowe.

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź nasze artykuły na następujące tematy: