Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?

1

Chcesz założyć własny sklep internetowy z odzieżą? Nic dziwnego. Sklepy internetowe z kategorii „Odzież i obuwie” to aż 28% rynku e-commerce. Jest to zdecydowanie jedna z najpopularniejszych branż e-commerce. W 2020 kategoria ta osiągnęła zarobki na poziomie 662 miliardów $, szacuje się, że do 2022 ta wartość wzrośnie o około 50 miliardów.

W przypadku sklepu internetowego z odzieżą warto się zastanowić, jaka jest nasza grupa docelowa klientów, czyli do kogo chcemy kierować naszą ofertę i postarać się trafić w niszę w tej branży. Tradycyjnie sklep stacjonarny generuje wysokie koszty utrzymania, takie jak np. lokal. Zakładając sklep online możemy uniknąć części bądź większości kosztów, jakie generuje działalność offline.

Jak zacząć działać w tej branży?

Udany sklep z odzieżą to nie tylko założenie strony, zakup domeny i reklama. Sukces w tej branży to przede wszystkim wybór odpowiedniej niszy w kategorii odzieżowej, dobranie skutecznej strategii realizacji, zapewnienie jakościowej obsługi klienta.

Należy pamiętać, że popularność danej niszy nie oznacza, że wejście na dany rynek zagwarantuje nam od razu potencjalnych klientów. Rzeczywistość pokazuje, że jest wręcz odwrotnie, łatwe bariery wejścia powodują, że na danym rynku panuje duża konkurencja i możliwe zyski nie są tak znaczące jak moglibyśmy się spodziewać.

Każda sprzedawana przez nas marka powinna cechować się unikalnością, tak by sama przyciągnęła do siebie potencjalnych klientów, wówczas koszty reklamy nie będą tak duże, a konkurencja w danej niszy nie będzie stanowić dla nas tak dużego zagrożenia. Wraz z rozwojem firmy stworzymy unikalną markę, co pozwoli nam na sprzedaż produktów po wyższej cenie i zminimalizowaniu kosztów samej reklamy.

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?

W poniższym artykule skupimy się na zapleczu tworzenia sklepu internetowego, umówimy m.in. jakie wybrać oprogramowanie, jaki model dostawy jest najkorzystniejszy, w jaki sposób możemy dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics i system płatności on-line. Wiedza ta pozwoli Ci skutecznie rozpocząć działania w branży online odzieżowego rynku.

Sklep internetowe z odzieżą z roku na rok zyskują coraz większą popularność, ponieważ konsumenci mają możliwość znalezienia wielu interesujących rzeczy w jednym miejscu. Jest więc to bardzo komfortowe i pozwala na zaoszczędzenie dużej ilości czasu.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Należy zwrócić uwagę na:

  • dopuszczenie możliwości integracji z programem magazynowym (docelowe będziesz potrzebował kontrolować również lokalny stan magazynowy i wystawiać automatycznie faktury)
  • zezwalanie na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów (możesz sprzedawać zarówno swoje produkty, które masz na magazynie oraz produkty, które ma Twój dostawca)
  • szablon graficzny dopasowany do oferowanego asortymentu
  • brak wymogu dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu

Zapraszamy na www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 pln miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie lub jeżeli takich nie posiadasz to warto rozpatrzyć współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia.

Przykłady hurtowni, z którymi można współpracować w zakresie produktów z odzieżą to: Kontri, Matterhorn, VMP, Bielizna Centrum, Your New Style, Nife, Tabu. Są to miejsca, w których można znaleźć szeroki asortyment związany z odzieżą. Począwszy od bielizny, a skończywszy na sukienkach. 

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Produkty możesz dodać poprzez import danych z: programu magazynowego lub od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych, niestety czeka Ciebie wprowadzenie produktów ręcznie. 

Zwróć uwagę na to czy Twoje produkt mają dobrej jakości zdjęcia, czy znajdują się w odpowiednich kategoriach umożliwiające znalezienie produktu przez klienta oraz czy posiadają opisy.

  1. Podepnij statystyki Google Analytic

Statystyki pozwolą Tobie na śledzeniu ruchu, zachować użytkowników oraz źródła zamówień. 

Zwróć uwagę czy masz podpięty moduł e-commerce w Google Analytic, który pokaże Tobie wartość złożonych zamówień w sklepie internetowym. 

  1. Podepnij system płatności on-line

Ważne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności on-line za zamówienia w sklepie. 

Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia oraz wyższą konwersję klientów.

Na rynku jest wiele firm, ważne aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start oraz oprócz standardowych płatności przez banki czy karty kredytowe, również płatności BLIKiem. 

Płatności CStore Play oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji (i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym). 

  1. Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu lub od Twojego dostawcy produktów, bezpośrednio do klienta końcowego. Warto zapytać hurtowni, z którą współpracujesz czy obsługują model dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił produkty u Ciebie w sklepie. 

Jeżeli dostawca nie udostępni takiej możliwości, będziesz potrzebował podpisać umowę z kurierem lub brokerem, aby nadawać przesyłki. Brokerzy typu Apaczka na start zaoferują lepsze warunki cenowe od kurierów i warto ich wziąć pod uwagę. Docelowo wraz ze wzrostem ilości zamówień w sklepie, oferty danych kurierów będą coraz bardziej atrakcyjne i będzie można z nimi nawiązać współpracę bezpośrednią. 

Ważne jest, aby oprogramowanie sklepu było zintegrowane z danych kurierem lub brokerem, co umożliwi Tobie generowanie listu przewozowego bezpośrednio z platformy sklepowej i zaoszczędzi Twój czas przy obsłudze zamówień. 

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore – https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz kwestie bezpieczeństwa

Regulamin sklepu internetowego wymagany jest na każdym sklepie. Przygotowanie regulaminu możesz zlecić profesjonalnej firmie, która się w tym specjalizuje jak np. Rzetelny Regulamin.

Pamiętaj, by Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL (adres sklepu powinien rozpoczynać się od https://, jeżeli zaczyna się od samego http:// – bez litery S znaczy, że nie jest zabezpieczony). Jeżeli sklep nie jest zabezpieczony część z przeglądarek wyświetli, że Twój sklep nie jest bezpieczny i tym samym skutecznie zniechęci do zamówień potencjalnego klienta. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Przejdź przez cały proces zamówienia w sklepie, kup przykładowy produkt i sprawdź czy wszystko działa prawidłowo (postaraj się wczuć w rolę potencjalnego klienta).

Możesz również poprosić kilku znajomych, aby weszli na sklep, dokonali testowych zamówień i dali znać czy według nich wszystko działa prawidłowo. 

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji jak pozyskać klientów do sklepu internetowego znajduje się na stronie https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close