Jak założyć sklep internetowy w Holandii?

Rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Własny sklep internetowy może być dobrym pomysłem na biznes, tym bardziej że działalności nie musimy ograniczać jedynie do rynku rodzimego. Z jednej strony otwarte granice między krajami UE, a z drugiej strony nowoczesne technologie umożliwiają również ekspansję na rynki zagraniczne. Jednym z atrakcyjniejszych kierunków może być Holandia. Zobacz, jak otworzyć sklep internetowy w Holandii.

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy w Holandii?

Mimo że Holandia to kraj stosunkowo niewielki, ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o e-commerce. Wystarczy spojrzeć na statystyki. Ponad 97% Holendrów ma dostęp do Internetu, a według danych zawartych w Thuiswinkel Markt Monitor 2020 aż 13,8 mln mieszkańców tego kraju kupuje online. Holenderski rynek e-commerce w 2020 r. osiągnął wartość 26,6 miliarda euro, notując 7% wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego. W raporcie E-commerce in Europe 2020 znaleźć można informacje na temat najczęściej kupowanych przez Internet produktów. Są to: odzież i obuwie (65%), sprzęty elektroniczne (47%), książki i audiobooki (35%), kosmetyki (33%), artykuły do wyposażenia domu (32%) oraz artykuły sportowe i rekreacyjne (28%). Otworzenie swojego sklepu internetowego w Holandii może przynieść zyski, chociaż trzeba się do tego dobrze przygotować. Przeszkodą może być np. brak znajomości języka i realiów. Trzeba również pamiętać o formalnościach. Żeby uruchomić działalność w Holandii, należy m.in. zarejestrować firmę w rejestrze handlowym Izby Handlowej (KvK) i w urzędzie skarbowym. Koszt założenia jednoosobowej działalności w Holandii wynosi 50 euro.

Płatności iDeal

Otwierając sklep internetowy w danym państwie, warto wziąć pod uwagę preferencje jego mieszkańców. W Holandii wydaje się to szczególnie ważne. Jeśli spojrzymy na listę najpopularniejszych w tym kraju sklepów internetowych, zobaczymy, że w ścisłej czołówce (oprócz Zalando i H&M) znajdują się jedynie rodzime platformy zakupowe. Dlaczego? Jednym z powodów są oferowane przez zagraniczne sklepy metody płatności, a ściślej rzecz ujmując – brak możliwości opłacania zamówień przez iDeal. Powód może wydawać się błahy, ale chyba warto uwzględnić to, otwierając własny sklep internetowy w Holandii. IDeal (szybka i bezpieczna metoda płatności opierająca się na bankowości online) jest zdecydowanie najchętniej stosowanym przez Holendrów sposobem opłacania zamówień. Wspomniany już raport E-commerce in Europe 2020 wskazuje, że z płatności kartą korzysta 23% klientów sklepów internetowych, a z płatności PayPal (bądź podobnych systemów) – 22%.

Czy opłaca się otworzyć sklep dropshippingowy?

Jeśli zastanawiasz się, jak otworzyć sklep internetowy w Holandii, a ze względu na to, że nie masz doświadczenia na tamtejszym rynku, boisz się inwestować dużych kwot, możesz rozważyć założenie sklepu w modelu dropshippingu. To bezpieczny sposób na rozpoczęcie działalności – nie musisz wiązać się umowami z dostawcami ani z firmami kurierskimi. Nie ponosisz również kosztów związanych z wynajmem, utrzymaniem i obsługą magazynów.  Wystarczy komputer, dostęp do Internetu i możesz zacząć działać. Jak to możliwe? Przede wszystkim musisz nawiązać współpracę z dostawcą, np. hurtownią lub producentem, który obsługuje sklepy dropshippingowe. Klient wybiera i kupuje towary w Twoim sklepie, Ty wystawiasz dowód sprzedaży, ale za realizację zamówienia (zapakowanie i wysyłkę) odpowiedzialny jest Twój kontrahent. Będąc właścicielem sklepu internetowego, możesz podejmować współpracę z dostawcami z całego świata, również z Polski. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz zyskać przewagę nad lokalną konkurencją – w związku z tym, że zazwyczaj w polskich hurtowniach cena produktów jest niższa, możesz oferować swoim holenderskim klientom bardziej korzystne ceny.

 

Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Wybór oprogramowania do sklepu

Przeszkodą przy zakładaniu sklepu internetowego, również za granicą, nie muszą być koszty związane z wykupieniem i utrzymaniem domeny oraz hostingu, a także ze stworzeniem samej strony. Warto sprawdzić, jakie możliwość daje oprogramowanie SaaS (software as a service). Czym jest i czym się charakteryzuje? To rodzaj oprogramowania w chmurze. Aby otworzyć sklep internetowy, wystarczy zarejestrować się na stronie firmy oferującej usługę i opłacić abonament, w ramach którego otrzymujemy dostęp do własnego systemu CRM. To bardzo wygodne i funkcjonalne rozwiązanie, szczególnie dla osób, które nie mają żadnej wiedzy na temat programowania. Wszystkie kwestie techniczne, związane np. z aktualizacjami i stabilnością systemu, a także dotyczące unijnych przepisów RODO leżą po stronie dostawcy usługi. Produkty do sklepu najczęściej wprowadza się bardzo prostą metodą drag and drop. SaaS to rozwiązanie, które pozwala zacząć działalność właściwie od ręki i bez kosztownych inwestycji.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację