Sklep internetowy w Czechach – jak założyć? Co musisz wiedzieć?

Działalność związana ze sprzedażą w Internecie to świetny pomysł na biznes. Jednym z większych plusów tego typu działalności jest możliwość sprzedawania swojego towaru klientom w wielu krajach – nie trzeba się ograniczać jedynie do lokalnego rynku. Jeśli wybierze się model sprzedaży, jakim jest dropshipping to można nawet samemu być gdziekolwiek na ziemi – potrzebne jest tylko łącze internetowe. Najczęściej działalność rozpoczyna się na lokalnym rynku, by potem ją rozszerzać. Jednym z rynków, który jest świetnym elementem rozwoju, mogą być Czechy. Kulturowo bardzo bliski, geograficznie także. Sprzedaż tam więc jest logistycznie ułatwiona. Czechy są w Unii Europejskiej, co sprawia, że nie trzeba także między innymi martwić się o cło, czy jakiekolwiek inne podatki importowe. Jest to bardzo naturalny kierunek rozwoju polskich przedsiębiorców.

Sklep internetowy w Czechach – czy warto?

Czechy nie są tu wyjątkiem, jeśli chodzi o rozwój e-commerce. Następuje on tam bardzo dynamicznie i sklepy internetowe stają się coraz popularniejsze. Podobnie, jak i w wielu innych krajach wpływa na to pojawianie się na rynku jako konsumentów coraz młodszych pokoleń. One zdecydowanie przychylniej są nastawione do takiej sprzedaży. Wzrosty w e-commerce będą przez wiele kolejnych lat, także zapotrzebowanie na towary w Czechach będzie coraz większe. Warto więc rozważyć działalność tam. Szczególnie że jest to rynek, w który dość łatwo się wchodzi. Koszty marketingu są porównywalne z polskim, a więc można bardzo płynnie rozszerzyć swoją działalność.


Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!

 

Jak założyć sklep internetowy w Czechach – wybór oprogramowanie?

Bez względu na to, na jakim rynku się działa, system, w oparciu o jaki działa sklep jest niezwykle istotny. Można tworzyć sklep od zera lub w oparciu o oprogramowanie open-source. Oba te sposoby przyniosą zapewne zadowalające rezultaty, ale wymagają czasu, a także środków inwestycyjnych. Jeśli natomiast szuka się rozwiązania, które wdrożyć można łatwo i niskim kosztem, to idealne wydaje się oprogramowanie. Mowa oczywiście o systemie opartym o tak zwane oprogramowanie SaaS. Działa ono na serwerach dostawcy, opłaca się je w oparciu o najczęściej miesięczny abonament. Jest także niezwykle proste we wdrożeniu – nie trzeba posiadać żadnych umiejętności technicznych. Jeśli chodzi o czas, to jest to rozwiązanie, które można uruchomić bardzo szybko. SaaS dla sklepów internetowych do gotowa platforma, którą trzeba jedynie uzupełnić o własne towary i nadać preferowany wygląd. Sprawdzi się zarówno w przypadku, kiedy ktoś chce działać na niedużą skalę ze swoimi ręcznie produkowanymi produktami, jak i w przypadku idącej w tysiące sztuk sprzedaży.

 Co jest ważne przy otwarciu sklepu internetowego w Czechach?

Niezależnie od tego, w jakim kraju się uruchamia sklep internetowy, ważne jest to, by był on przede wszystkim przyjazny dla klientów. Oznacza to, że użytkownicy muszą się po nim, łatwo poruszać, wszelkie niezbędne informacje muszą być łatwe do znalezienia, wszystko powinno być intuicyjne i ładować się szybko. Zawsze w przypadku sprzedaży dla klientów zagranicznych powinno się mieć opisy produktów najwyższej jakości w lokalnych językach. Można pójść tutaj w dwóch kierunkach. Tworzyć je od nowa albo tłumaczyć te, które już się posiada. Oczywiście ta druga opcja będzie tańsza. Jednak trzeba pamiętać, żeby zlecić to profesjonaliście. Takie teksty muszą być najwyższej jakości pod względem marketingowym, ale także językowym. Nienaturalnie brzmiące treści nie wzbudzają zaufania wśród klientów. Z tych samych względów najlepiej jest też prezentować się w jak największym stopniu jako lokalny sprzedawca. Oczywiście, jeśli handluje się jakimiś produktami dostępnymi międzynarodowo. Pomóc może w tym, chociażby czeska domena, adres skrytki pocztowej w Czechach, a także zatrudniony czeskojęzyczny konsultant. Najlepiej, żeby miał też czeski akcent. Poza tym tak jak w każdym innym przypadku ważne są także zdjęcia. Muszą być możliwie profesjonalne i prezentować produkt w przenośni i dosłownie z jak najlepszej strony. Jeśli ma się fundusze, najlepiej jest zatrudnić do tego profesjonalistę. Jeśli nie ma się takich możliwości, można wypożyczyć sprzęt wysokiej klasy i zrobić zdjęcia samemu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać zdjęć dostarczonych przez producenta. Jeśli tylko są one wystarczającej jakości.

Model sprzedaży – dropshipping czy tradycyjny

Najczęściej, jeśli chce się sprzedawać jakieś towary, to na myśl przychodzi konieczność inwestowania w duże ilości towaru. To z kolei wiąże się z magazynem, w końcu gdzieś trzeba przechowywać towar. Jednak zarówno samo otwarcie, jak i magazyn to duże koszty. Nie każdy może sobie na ich pokrycie pozwolić. W takiej sytuacji świetnym pomysłem może być dropshipping. Polega to na tym, że towar, który ma się w swoim asortymencie, znajduje się w hurtowni. Także hurtownia zajmuje się jego wysyłką. Sam sklep może więc zajmować się głównie sprzedażą. W ten sposób można działać z każdego miejsca na ziemi. Wystarczy dostęp do Internetu. Hurtownie oferujące dropshipping znajdują się zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Można więc dzięki takiemu modelowi oferować dużą liczbę artykułów bez inwestowania znacznych środków. Oczywiście takiego dylematu nie ma się, jeśli jest się producentem sprzedawanych towarów. To oczywiście najlepsza opcja, ma się wtedy pełną kontrolę nad produktami – od ich projektów po wysyłkę do klienta.

Sprzedaż w Czechach – o czym warto pamiętać?

Każdy rynek ma swoje wymogi, zarówno te prawne, jak i kulturowe. W przypadku także trzeba pamiętać o kilku składowych, które pozwolą cieszyć się w pełni legalnym i odnoszącym sukcesy biznesem. Jeśli sprzedaje się na rynek czeski warto założyć tam firmę. System podatkowy jest tam dużo korzystniejszy dla przedsiębiorców niż w Polsce. Rynek czeski jest także trochę inny niż polski. Bardzo dużą rolę odgrywają w nim np. porównywarki cenowe. Są one tylko miejscem, gdzie można znaleźć najkorzystniejszą cenę, ale także tym, gdzie możliwe jest przeczytanie opinii o produkcie czy samym sklepie. Warto zintegrować z nimi swój sklep, jak i dbać o dobre oceny – czyli wysokie zadowolenie klientów. Działa tam też odpowiednik polskiego Allegro, czyli Aukro. Jednak nie zdominował on rynku w takim stopniu jak polska firma. Dlatego, jeśli chce sprzedawać się także na różnego rodzaju platformach, warto robić to na kilku, a nie tylko jednej. Czescy klienci często wybierają płatność przy odbiorze i kartą. Obie formy zapewniają duże bezpieczeństwo zakupów. Jeśli chodzi o wyszukiwarkę, to Google nie mam takiej silnej pozycji jak praktycznie na całym świecie. Dużym graczem jest także seznam.cz – to właśnie tam warto się pozycjonować i promować.

Sklep internetowy w Czechach– podsumujmy!

Sprzedaż w Czechach jest pod wieloma względami podobna do tej w Polsce i innych krajach. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych różnicach. Samo założenie sklepu nie jest trudno, jeśli tylko wybierze się przyjazny system – takim jest właśnie oparty o SaaS CStore. Podobnie jak na innych rynkach sprzedają się tam kosmetyki, ubrania, obuwie, a także sprzęt elektroniczny. To właśnie na te produkty najlepiej stawiać. Oczywiście sprzedaż innych artykułów także jest możliwa z dużymi sukcesami. Rynek czeski to także łatwość dostaw towarów, nawet jeśli magazyn ma się na terenie Polski. Przyjazny system podatkowy zachęca do prowadzenia tam działalności. Jeśli ktoś więc zastanawia się na rozszerzeniem działalności, to Czechy są świetnym pomysłem. Można dzięki nim wprowadzić swój sklep na kolejny etap, a doświadczenie zdobyte na tym rynku zaprocentuje w przyszłości.  Warto promować się w tamtejszej wyszukiwarce, zarówno płatnie, jak i metodami pozycjonerskimi.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A i otrzymaj dodatkowy rabat na sklep internetowy lub platformę B2B!

Dowiedz się więcej

X