Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
21/05/19

Jak zadbać o prawidłowy content marketing w sklepie internetowym?

Content marketing pomaga zwiększać zasięg publikowanych przez nas treści w social mediach oraz znacząco poprawia pozycjonowanie sklepu. W niniejszym tekście podpowiemy, na co zwrócić uwagę kiedy decydujemy się na działania związane z content marketingiem.

content-marketing-4111003_960_720

Czym jest content marketing?

Content marketing jest jednym z rodzajów strategii marketingowych. W tym przypadku chodzi o tworzenie merytorycznych i przydatnych dla odbiorcy treści dotyczących produktów oraz usług oferowanych przez nasz sklep internetowy. Mogą być to recenzje produktów, szczegółowe opisy ich wykorzystania, poradniki, przedstawienie nowości czy zebrane opinie użytkowników. Materiały takie mogą być opublikowane w formie wpisów na blogu (lub w social mediach), nagrań video, a nawet podcastu czy infografiki.

Rozbudowane opisy produktów

Do content marketingu można zaliczyć również unikatowe i rozbudowane opisy produktów dostępne w naszym sklepie. Szczegółowy i pogłębiony opis będzie z jednej strony atrakcyjniejszy dla potencjalnego klienta, z drugiej zaś przyniesie wymierne korzyści od strony SEO. Algorytmy Google dużo wyżej oceniają unikalne i rozbudowane treści. Przy tworzeniu opisu produktu nie warto więc ograniczać się do skopiowania treści przygotowanej przez producenta lub dystrybutora, ale tworzyć własne materiały.

Blog sklepu internetowego

Podobnie jak w przypadku opisów produktów, blog naszego sklepu będzie działał na naszą korzyść wielopłaszczyznowo. Przede wszystkim atrakcyjne i przydatne treści przyciągają uwagę naszych klientów. Specjalistyczne artykuły lub filmy mogą być podlinkowane w social mediach czy wykorzystane przy opisach produktów. Duże znaczenie ma także zbawienny wpływ bloga na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google. Bogaty w odpowiednio dopasowane pod kątem SEO treści blog pomoże w poprawie widoczności naszego sklepu w wyszukiwarce oraz zwiększy szansę na dotarcie do osób poszukujących informacji na dany temat, a niekoniecznie konkretnego produktu.

Treści w social mediach

Content marketing to nie tylko artykuły blogowe i video, ale także materiały przygotowane specjalnie do publikacji w social mediach. Mogą być to infografiki w przystępny sposób opisujące wybrane produkty, grupy produktów czy zagadnienia, jak również atrakcyjne zdjęcia. To właśnie na dobrych fotografiach i odpowiednio dopasowanych do nich hashtagach opiera się Instagram. Działanie na zdjęciach to obecnie domena przede wszystkim branży modowej, kosmetycznej, sportowej czy motoryzacyjnej. Dobre wyczucie trendów w social mediach pozwala na tworzenie memów czy innych treści mogących spowodować efekt lawinowego udostępniania ich przez użytkowników, co jest typowym marketingiem wirusowym.

Należy jednak pamiętać, że obecnie użytkownicy Internetu bombardowani są treściami w social mediach i stworzenie wybijającego się virala wymaga dużych umiejętności oraz szczęścia. Pułapką może okazać się także próba tworzenia zabawnych na siłę memów i wykorzystywanie niemodnych już szablonów. Trendy związane z memami internetowymi są na tyle zmienne, że mogą doprowadzić do znaczących zmian wartości, z jakimi kojarzony jest dany mem. Przykładem takiego „przebiegunowania” jest zielona żaba Pepe. Pierwotnie pozytywnie kojarzona postać pojawiała się w memach od 2008 roku i była przez wiele lat w różnych formach wykorzystywana jako ilustracja emocji towarzyszących publikującemu jako reakcja na rozmaite wydarzenia. W ostatnim czasie Pepe zaczął być najczęściej wykorzystywany w memach stricte politycznych i w konsekwencji zaczął być łączony ze skrajną prawicą, przez co popularna zielona żaba jest w wielu kręgach kojarzona jednoznacznie negatywnie.

 

Jak zadbać o prawidłowy content marketing w sklepie internetowym?


Content marketing jest wartościową i efektywną strategią marketingową pozwalającą na poszerzenie zasięgu naszych odbiorców poprzez wykorzystanie efektu marketingu wirusowego oraz lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. W przypadku sklepów internetowych content marketing generuje jednak kilka wyzwań. Do tworzenia dobrych treści konieczna jest wiedza merytoryczna o produkcie i usłudze, wiedza z zakresu SEO, umiejętności tworzenia poprawnych tekstów lub nagrań, a także umiejętność wypromowania ich w social mediach.