Sprzedaż na Facebooku – czyli jak sprzedawać skutecznie na Facebooku!

Nie tylko sklep internetowy to świetny sposób na sprzedaż. W Internecie można sprzedawać tak w takich miejscach jak marketplace czy media społecznościowe. Te ostatnie stają się coraz bardziej popularne, jeśli chodzi o handel. Zakupy to nierzadko impuls, dlatego właśnie media społecznościowe mogą być świetnym miejscem służącym jako kolejny kanał sprzedaży. Ludziom zależy też na wygodzie. Kupowanie, czy też wysyłanie zapytań za pośrednictwem Facebooka to zlikwidowanie kolejnej przeszkody. Klient nie musi wchodzić na stronę i szukać maila lub telefonu do sklepu. Może po prostu do nie go napisać. Facebook to oczywiście także sposób na podbicie sprzedaży przez zwiększenie świadomości marki.

Sklep na Facebooku

Jest to stosunkowo nowe narzędzie, które pozwala prezentować produkty bezpośrednio w formie sklepu na Facebooku. Oczywiście klienci nie mogą ich dodać do żadnego koszyka, ale pozwala to na prezentację oferty w jednym miejscu. Wystarczy na swoim fanpage skonfigurować zakładkę „Sklep” i można dodać do niego swój asortyment. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Klienci mogą wchodzić na fanpage jakiegoś sklepu i wtedy sposób sprawdzić jego ofertę. Jest to też świetny sposób dla tych wszystkich, którzy jeszcze nie uruchomili sklepu internetowego. Różnego rodzaju sklepy zoologiczne, kwiaciarnie czy inne tego rodzaju biznesy. To właśnie dla nich może być to prosta i świetna okazja do zaprezentowania swojego asortymentu. Jednak oczywiście warto w ten sposób pokazać swoją ofertę, nawet jeśli ma się swój sklep internetowy. W takim Facebookowym sklepie, klient może zobaczyć zdjęcie produktu i jego cenę. W razie decyzji o zakupie będzie mógł napisać bezpośrednio do sklepu. Takie coś zwiększa szansę na sprzedaż dzięki temu, że jest kolejnym kanałem komunikacji sprzedażowej z klientem.

Grupy Facebookowe

Jest to jedno ze świetnych narzędzi do sprzedaży na Facebooku. Choć wciąż niedocenianie, staje się coraz częściej wykorzystywane jako kolejny kanał sprzedaży. Grupy na Facebooku to ogólnie potężne narzędzie marketingowe. Ludzie często pytają tam o opinie odnośnie do konkretnych produktów, ale też szukają czegoś, co rozwiąże ich jakieś problemy lub odpowie na wątpliwości. Dlatego też zależnie od branży warto znaleźć taką grupę, która będzie bezpośrednio łączyła się z asortymentem który się sprzedaje. Istnieją dwa rodzaje grup. Jedne to takie, gdzie z założenia sprzedaje się różne rzeczy. W takich warto po prostu wystawiać oferowane przez siebie przedmioty, informując o cenie i innych ważnych elementach takiej oferty. W przypadku grup, które służą wymianie poglądów na jakieś tematy można po prostu polecać swoje produkty lub też usługi bo je również można sprzedawać na grupach Facebooka. Oczywiście nie można zapominać o uczciwości i jasno stawiać sprawę, że osobiście jest się sprzedawcą tych konkretnych towarów. W przypadku sprzedaży na Facebooku wszelkie formalności załatwia się za pośrednictwem prywatnych wiadomości. Oczywiście jeśli dla klienta tak będzie wygodniej można go odesłać do strony z danym produktem, gdzie będzie go mógł kupić w tej samej cenie.

Twórz angażujące treści

Sprzedaż na Facebooku to nie tylko kupowanie przez klientów konkretnych produktów. To także cały proces, który pozwoli na zwiększenie świadomości klientów co do marki i oferty sklepu. Dobrze prowadzany fanpage pozwoli przyciągnąć nowych klientów, jak bardziej zakorzenić się w pamięci pozostałych. W sprzedaży ważne jest to, aby klienci wracali do sklepu i kupowali kolejne rzeczy. Żeby to zrobić potrzebne jest nawiązanie odpowiedniej więzi z klientem. Dotyczy się tego obszerne zagadnienie, jakim jest marketing relacji. Jednym z jego elementów może być właśnie komunikowanie się ze swoimi klientami przez Facebooka. Dlatego ważne jest, aby tak powstające treści były ciekawe i angażujące. Jeśli ludzie będą chętnie czytali posty, to dużo łatwiej zapamiętają określony sklep. Oczywiście treści muszą w jakiś sposób, niekoniecznie wszystkie, ale przynajmniej część, wiązać się z branżą, w której działa sklep. Wszystko po to, aby jeśli klient poczuje potrzebę kupna jakiegoś konkretnego artykułu, to pierwsze co mu przyjdzie do głowy, to będzie właśnie ten sklep.

Same posty mogą też promować konkretne produkty. Ważne jest, aby prezentowały się one najlepiej jak to możliwe. Ich zdjęcie powinno więc spełniać wszelkie najważniejsze wymagania fotografii produktowej. Oczywiście sama treść powinna także zachęcać do kupna tego produktu. No i na koniec potrzebne jest jakieś Call to Action, czyli coś co sprawi, że użytkownik kliknie w link prowadzony do strony z produktem i będzie chciał go kupić.

Płatne reklamy – kluczowe narzędzie sprzedażowe na Facebooku

Jeśli komuś zależy na szybkich efektach to reklama na Facebooku jest jednym z najlepszych sposobów. Tutaj sprzedaż można odczuć niemal natychmiast po jej uruchomieniu. Facebook to ogromna liczba użytkowników – ponad 2,2 miliarda. Można więc dotrzeć dzięki niemu do niemal każdego, niezależnie do tego, gdzie mieszka, czy czym się zajmuje. Zresztą te dwie ostatnie kwestie to coś, co sprawia, że reklama w tym medium społecznościowym jest tak skuteczna. Pozwala ona bardzo dokładnie określić grupę docelową. Oczywiście najpierw trzeba ją znać. Dobrze jest więc zastanowić się i stworzyć profil osoby, która jest zainteresowań tym, co się sprzedaje. Facebook natomiast pozwala bardzo precyzyjnie dotrzeć do takiej osoby.  Można określać obszar geograficzny na jakim ma przebywać, jej zainteresowania, zawód i wiele innych. Dzięki temu nie marnuje się budżetu na wyświetlanie reklamy osobom, które i tak nie będą zainteresowane danym produktem.

Reklama karuzelowa

Jest to bardzo skuteczna forma reklamy na Facebooku. Pozwala promować wiele produktów za pomocą jednej reklamy. Wystarczy dodać do niej odpowiednie produkty. Nie trzeba dla każdego konfigurować osobno grupy docelowej, budżetu itp. Jest to po prostu jedna reklama, ale ci którzy ja zobaczą będą mogli przewijać dodane do niej produkty. Nie trzeba więc martwić się, że jakaś konkretna rzecz się nie spodoba, lub będzie poza budżetem kupującego. Można w ten sposób dodawać asortyment z różnej półki cenowej albo te same różniące się wyposażaniem. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo sprzedaży.

Piksel Facebook

To obowiązkowy punkt na każdej liście dotyczącej tego co powinno się wdrożyć we własnym sklepie internetowym. Wiele badań pokazuje, że ludzie odwiedzając sklep dopiero któryś raz, decydują się na zakupy w nim. Właśnie, aby do takich osób dotrzeć, potrzebny jest Piksel. Niejako śledzi on osoby wchodzące na stronę sklepu. Następnie w samym Facebooku możliwe ustawienie, aby reklama wyświetlała się właśnie taki użytkownikom. Całe zagadnienie z tym związane nazywa się remarketingiem. Polega właśnie na docieraniu do osób, które już miały kontakt z marką lub sklepem. Może to być jedno z najbardziej efektywnych działań marketingowych prowadzonych w sklepie.

Opinie klientów

Facebook pozwala na włączenie możliwości dodawania opinii o marce. Warto to umożliwić klientom. Ludzie szukają sprawdzonych rozwiązań i produktów, które pomogły już komuś i był z nich zadowolony. Nie ma lepszej rekomendacji niż to, że ludzie będą widzieć, że produkty konkretnej marki są wysokiej jakości. Ważne jest też, aby zachęcać ludzi do tego typu działań. Niestety ludzie, kiedy są zadowoleni z produktu to mniej chętnie dzielą się opinią o nim niż w sytuacji odwrotnej. Dlatego powinno się zachęcać swoich klientów do podzielenia się opinią.

Promuj posty

Facebook to nie tylko wspominanie wcześniej płatne reklamy czy Facebook Ads. Można na nim także po prostu promować posty. Oczywiście mogą to być takie, które będą zachęcały od zakupu konkretnego produktu. W takim wypadku ważne jest, aby dobrze je opisać – w takim poście muszą być wszelkie informacje, których klient może wymagać przed dokonaniem zakupu. Choć promowanie postów sprzedażowych to jedno, warto też promować w ten sposób po prostu wszystkie, albo jakieś wybrane treści. Można dzięki temu osiągnąć kilka celów. Jednym jest po prostu dotrzeć do nowych klientów, którzy nigdy nawet nie słyszeli o tym sklepie i marce. W tym świetnie sprawdzą się różnego rodzaju grafiki albo angażujące filmy. Ważne jest, żeby przykuwały uwagę internautów. Oczywiście muszą też być tak zaprojektowane, aby po ich zobaczeniu nazwa sklepu lub jakieś inne łatwo identyfikowalne skojarzenie ze sklepem lub marką zostawało w głowie tych, którzy obejrzą reklamę.  Z tego samego powodu promowane powinny być te najbardziej interesujące posty. Mogą one kierować do jakiegoś ciekawego wpisu na blogu, np. wywiadu ze znaną w branży osobą lub po prostu mieć ciekawą treść.

Marketplace na Facebooku

Od jakiegoś czasu Facebook pozwala nie tylko sprzedawać w grupach różne przedmioty, ale stworzył też pewnego rodzaju marketplace. Może sprzedawać każdy i niemal wszystko co jest legalne. Marektplace łączy ze sobą grupy typowo sprzedażowe. Jednak można wystawić też produkt tak po prostu. Wystarczy podać podstawowe informacje o nim, cenę i lokalizację. Oczywiście cały proces sprzedaży odbywa się poprzez dogadanie się sprzedającego i kupującego w wiadomości prywatnej.

Odpowiadaj na interakcje klientów

Prowadzenie fanpage’a to nie tylko jednostronne działanie i wrzucanie różnej treści. Ważne jest też odpowiednie reagowanie na działania fanów. Przede wszystkim warto odpowiadać na wszystkie komentarze pod publikowanymi postami. Sprawi to, że osoby, które zostawiły komentarz poczują, że zostały zauważone i równie chętnie będą komentować posty w przyszłości. To samo tyczy się innych użytkowników, jeśli będą widzieć, że zarządzający fanpage’em odpowiada na reakcje użytkowników przekonają się do komentowania. To wszystko wpływa na lepsze zasięgi, czyli po prostu docieranie do szerszej liczby użytkowników. Im więcej ludzi komentuje posty, tym więcej osób to zobaczy. Część z nich może okazać się być w grupie docelowej do której kieruje się produkty. Ważne jest też, aby sprawnie odpowiadać na tak zwana wiadomości prywatne. Ludzie cenią szybką i rzetelną komunikację. Dużo chętniej wybiorą sklep, w którym odpowiada się przeciągu kilkudziesięciu minut lub kilku godzin, niż taki, gdzie na odpowiedź trzeba czekać więcej niż 24 godziny.

Sprzedaż na Facebooku  – podsumujmy!

Ten portal społecznościowy to potężne narzędzie marketingowe. Jest tam znaczna część społeczeństwa. Najwięcej użytkowników jest miedzy 30 a 35 rokiem życia. Nie oznacza to jednak, że tylko do nich można kierować swoje produkty. Ścisłe określanie grupy docelowej dla wyświetlanych reklam pozwala nie marnować budżetu. Tworzenie angażujących treści umożliwia dotarcie do nowego klienta a także umacnianie relacji pomiędzy kupującymi a marką. Facebook to także narzędzie właśnie do budowania marki. Tak więc niezależnie od tego, do czego planuje się wykorzystać ten portal społecznościowy, jest to miejsce, bez którego trudno wyobrazić sobie efektywne prowadzenie biznesu.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X