Jak reklamować sklep ze zdrową żywnością?

Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia zakupowe. Coraz częściej kupują w sieci nie tylko ubrania, książki, kosmetyki, sprzęt RTV i AGD, sprzęt elektroniczny czy bilety na różne wydarzenia, ale również produkty spożywcze. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się zdrowa żywność. Jak ją sprzedawać? Marketing sklepu o takim profilu nie powinien być skomplikowany, jednak warto wziąć pod uwagę specyfikę branży. Przyjrzyjmy się więc, jak skutecznie reklamować sklep ze zdrową żywnością.

Czy warto prowadzić sklep ze zdrową żywnością?

Są przynajmniej dwa powody, dla których otwarcie sklepu internetowego ze zdrową żywnością może być całkiem dobrym pomysłem na biznes – oprócz tego, że obserwujemy dynamiczny rozwój branży e-commerce, kwitnie również branża ekożywności. Zainteresowanie tego rodzaju produktami można wpisać w aktualne trendy. Dzisiejsi konsumenci coraz częściej myślą o tym, by żyć zdrowo i cieszyć się dobrym samopoczuciem. Po etapie pogoni za karierą i życiem w ciągłym biegu w końcu przekonujemy się jak ważne jest zaspokajanie podstawowych potrzeb, takich jak regularna aktywność fizyczna, spokojny sen czy wreszcie racjonalne i zdrowe odżywianie się. Ekożywność przestaje być niszowa i trudno dostępna. Ponieważ rośnie na nią zapotrzebowanie, przybywa miejsc, w których można ją kupić. I tak powstaje coraz więcej sklepów stacjonarnych i internetowych ze zdrową żywnością. Można w nich znaleźć najróżniejsze artykuły – od produktów zbożowych, suszonych owoców i orzechów po przetwory warzywne i owocowe po suplementy diety i tzw. superfood.

Ekosklep – jak go reklamować i przyciągać potencjalnych klientów?

Wykorzystanie platform e-commerce do sprzedaży produktów to dzisiaj norma. Sklepy mogą w ten sposób zdobywać klientów, do których w inny sposób nie mogliby dotrzeć (np. z innych części kraju lub nawet świata). Zakupy online to również duża wygoda dla kupujących – w sieci mają przeważnie większy wybór, a zakupy w e-sklepach pozwalają zaoszczędzić czas. Przed podjęciem działań marketingowych warto najpierw określić swoją niszę. Identyfikacja potencjalnych klientów i ich problemów pozwoli ukierunkować nasze działania marketingowe i uczynić je bardziej skutecznymi. W zależności od tego, jaki rodzaj zdrowej żywności sprzedajemy (np. produkty bio, produkty wegańskie i wegetariańskie, produkty bezglutenowe, suplementy diety), możemy zaspokajać potrzeby różnych grup klientów.

Przekonaj klientów, że sprzedajesz naprawdę jakościowe produkty

Ekożywność kosztuje przeważnie nieco więcej niż standardowe produkty spożywcze. Musisz zatem przekonać klientów, że w Twoim sklepie kupią naprawdę wysokiej jakości artykuły, za które warto zapłacić nieco więcej. Zadbaj o dobre opisy produktów i pamiętaj, że często „jemy oczami”. Zdjęcia żywności powinny być szczególnie dopracowane. W przypadku sklepu ze zdrową żywnością ważnym aspekty strategii marketingowej może być zaakcentowanie, że jesteś świadomym sprzedawcą. Zadbaj o spójność swoich działań. Weź pod uwagę, że osoby stawiające na produkty ekologiczne zwracają uwagę również na inne elementy niż jakość asortymentu, np. na to, jak zapakowane są przesyłki (mnożące się foliówki i folia bąbelkowa do zabezpieczenia paczki mogą ich zniechęcić do kolejnych zakupów).

Postaw na pozycjonowanie

Naturalne wyniki wyszukiwania są bardzo ważnym źródłem ruchu dla każdego sklepu internetowego, również oferującego zdrową żywność. Dzisiejsi klienci szukają informacji o sklepach i produktach właśnie w sieci. Jeśli czegoś potrzebują, po prostu wpisują określone hasło w wyszukiwarkę. Im wyższa pozycja w wynikach Google, tym większa szansa, że klient trafi do sklepu i będzie miał szansę zapoznać się z ofertą. Pozycjonowanie to proces wymagający podejmowania różnych działań. Ważny jest m.in. dobór odpowiednich słów kluczowych i odpowiednie rozmieszczenie ich w treściach na stronie. Warto wykorzystywać zarówno ogólne słowa kluczowe jak i frazy długiego ogona – w znalezieniu właściwych słów kluczowych dla sklepów specjalizujących się w sprzedaży ekożywności mogą pomóc dostępne w sieci narzędzia, np. Planer słów kluczowych Google czy Senuto. Nie zapominaj, że użytkownicy coraz częściej do przeglądania Internetu i robienia zakupów wykorzystują urządzenia mobilne – strona sklepu musi być więc responsywna.

Wykorzystuj media społecznościowe

Media społecznościowe są naprawdę dobrym miejscem do reklamowania sklepu internetowego ze zdrową żywnością. Nie chodzi tylko o możliwość uruchomienia płatnych kampanii stricte reklamowych. Social media są przestrzenią sprzyjającą nawiązywaniu dobrych relacji ze swoimi klientami, budowaniu świadomości marki i zaufania. Jeśli jednak chcesz, aby Twoje działania były skuteczne, musisz wybrać odpowiednią platformę. Weź pod uwagę, kim są Twoi odbiorcy i z jakich kanałów korzystają najczęściej, a także jakie platformy będą optymalne do reklamowania produktów żywnościowych. Jedzenie może świetnie prezentować się na zdjęciach, a zatem Instagram wydaje się znacznie korzystniejszym rozwiązaniem niż np. Twitter.

Bloguj

Prowadzenie bloga może być dla Ciebie doskonałym sposobem na przyciągnięcie klientów i udowodnienie, że jesteś autorytetem w swojej dziedzinie. Pokazując czytelnikom, że temat zdrowej żywności nie jest Ci obcy, wzbudzasz ich zaufanie i zachęcasz do zakupów. Jedzenie jest bardzo wdzięcznym tematem. Możesz umieszczać ciekawe przepisy z artykułów dostępnych w Twoim sklepie, sprytne porady, np. jak obierać mango (naprawdę sporo osób ma z tym problem), a także informacje na temat diet, trendów żywieniowych czy właściwości wybranych produktów. Posty powinny stanowić mieć charakter edukacyjny i stanowić wartość dla czytelników.

Nie zapominaj o sile e-mail marketingu

Również e-mail marketing może być ważnym narzędziem w promowaniu sklepu ze zdrową żywnością. Dzięki regularnie wysyłanym wiadomościom możesz być w stałym kontakcie ze swoimi klientami, informować ich o nowych produktach lub oferować im oferty specjalne. Pamiętaj, żeby takie maile dostawały tylko osoby, które wyraziły taką chęć – w przeciwnym wypadku możesz zniechęcić do siebie odbiorców i uzyskać efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego.

Wypróbuj płatnych kampanii Google Ads

Chociaż najcenniejszym źródłem ruchu są naturalne wyniki wyszukiwania, warto również promować produkty i sklep poprzez kampanie Google Ads. Efekty takich reklam widoczne są błyskawicznie. Pozwalają one zwiększyć ruch na stronie i pomagają w budowaniu świadomości marki. Istnieją różne rodzaje reklam Google Ads, dlatego przed wyborem konkretnej kampanii dobrze jest określić swoje cele biznesowe.

Podejmuj współpracę z influencerami

Konsumenci bardziej skłonni są zaufać rekomendacji prawdziwej osoby niż uwierzyć reklamie. Wykorzystaj to, nawiązując współpracę z influerencerami. W sieci znaleźć można całkiem sporo blogów i kanałów kulinarnych, a także dotyczących zdrowego odżywiania się, diet czy fitnessu. Pamiętaj, że to, co oferujesz, musi pasować do wizerunku influencera, a wybrany inluencer i jego działalność interesujące dla Twoich klientów.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację