Jak reklamować internetowy sklep z farbami?

Rozwijający się i ciągle zwiększający sprzedaż sklep internetowy to nie tylko świetna oferta i dobrze zaprojektowana witryna. Trzeba też dać szansę ją w ogóle zauważyć klientom. Do tego oczywiście potrzebna jest odpowiednia reklama sklepu. Dziś dostępnych jest wiele kanałów, jak i form, w jakich można prezentować swoją reklamę. Część z nich będzie podobna, niezależnie od tego, w jakiej branży się działa. Znajdą się jednak także charakterystyczne dla poszczególnego asortymentu. Dziś piszemy o tym, jak reklamować sklep z farbami.

Dlaczego warto się reklamować?

Działania marketingowe to dzisiaj coś, bez czego trudno jest osiągnąć sukces w sprzedaży internetowej.  Można mieć świetną stronę internetową, która jest czytelna i chętnie przeglądana przez klientów i atrakcyjną ofertę. Jednak, jeśli klienci nie będą o niej wiedzieć to trudno, żeby z niej skorzystali. Właśnie przede wszystkim temu służą wszelkie działania marketingowe. Mają za zadanie sprawić, że klienci zobaczą ofertę i się nią zainteresują. Są więc niezbędnym elementem, żeby myśleć o sprzedaży zakończonej sukcesem.

Reklama sklepu z farbami – od czego zacząć

Niezależnie od tego, jakimi kanałami będzie się chciało trafiać do klientów, to trzeba zacząć od poznania tego, do kogo kieruje się swój produkt. Najważniejsze przy jakichkolwiek działaniach promocyjnych będzie stworzenie grupy docelowej. Taka grupa to właśnie potencjalni klienci, którzy mogą być zainteresowani asortymentem, który się oferuje – w tym przypadku farbami. Przy określaniu grupy docelowej potrzebne będą różne informacje. Dobrze jest stworzyć po prostu personę. Czyli osobę przedstawiającą przykładowego klienta. Warto jej przypisać możliwie dużo cech. Powinna więc mieć określoną płeć, wiek, wysokość zarobków, pozycję społeczną, miejsce zamieszkania, sytuację rodzinną i wiele innych. Wszystko to może być przydatne przy tworzeniu reklam i nie tylko.

Sposoby reklamowania sklepu z farbami

Metod, jakimi można dotrzeć do klienta, jest całkiem sporo w Internecie. Również, jeśli chodzi o sklep z farbami, można próbować różnych rozwiązań i warto działać właśnie w wielu kanałach. Jeśli będzie się docierać ze swoją ofertą do klientów różnymi metodami można spać o wiele spokojniej. Bo nawet w sytuacji, kiedy z jakiegoś powodu z jednego kanału zabraknie ruchu, to ma się zapewniony dopływ klientów z innego. Poniżej przedstawiamy najlepsze sposoby dotarcia do klientów.

Pozycjonowanie

Ten sposób sprawdza się w prawie każdej branży, nie inaczej będzie w przypadku sklepu z farbami. Wielu ludzi chcąc kupić farbę, wpisze właśnie słowo farba z określoną marką lub kolorem, którego szuka. Właśnie dlatego warto działać w ten sposób, można pozyskać sporo ruchu właśnie z organicznych wyszukiwań. Trzeba tylko pamiętać, że nie jest to sposób, którego efekty widoczne są od razu. Trzeba uzbroić się w cierpliwość. Powiedzmy jeszcze, jak działa pozycjonowanie i na czym polega. Użytkownicy, wpisując w okno wyszukiwarki jakieś słowo i wtedy pojawiają im się konkretne strony. Jednak nie są one przypadkowe. Pokazują się według tego, jak Google ocenia witrynę. Dlatego przy pozycjonowaniu ważne jest kilka rzeczy.

  1. Dobranie właściwych słów kluczowych. Przede wszystkim, zanim zacznie się pozycjonować swoją witrynę, to warto wiedzieć, pod jakie słowa to robić. Konieczne jest dobranie takich słów, żeby były one zgodne z asortymentem. Klienci, wpisując jakieś słowo szukają jakiejś mniej lub bardziej konkretnej rzeczy. Jeśli więc pozycjonuje się pod konkretne słowa, trzeba mieć takie produkty w asortymencie. W innym wypadku klient wejdzie na stronę sklepu i szybko ją opuści. Co więcej, z dużym prawdopodobieństwem już nigdy nie wróci do sklepu, bo będzie po prostu zniechęcony.
  2. Nasycenie strony słowami kluczowymi. Treści na witrynie internetowej będą miały kilka zadań. Oczywiście mają zachęcać do zakupów i przekonać do dokonania transakcji. Jednak oczywiście mają też duży wpływ na pozycjonowanie. Z jednej sama ilość treści na stronie jest ważna. Im jej więcej, tym lepiej. Oczywiście musi ona być sensowna, logiczna, napisana zgodnie z zasadami języka i po prostu wartościowa. Jednak ważne jest także jej nasycenie słowa kluczowymi. To właśnie dzięki temu Google będzie kojarzyć konkretną stronę z konkretną frazą i pokazywać ją użytkownikom po wpisaniu konkretnych słów w wyszukiwarkę.
  3. Techniczna optymalizacja strony. To także istotna kwestia, którą Google bierze pod uwagę. Strona przede wszystkim powinna się szybko ładować. To zresztą jest ważne nie tylko dlatego, aby Google chciało ją pokazywać w wynikach wyszukiwania, ale też dlatego, że klienci tego wymagają. Nikt nie będzie chciał przeczesywać strony, która ładuje się bardzo długo.

Google Ads

Pozycjonowanie to coś, czego efekty można zobaczyć po jakimś czasie. Inaczej jest w przypadku Google Ads. Jest kilka sposobów, aby reklamować się we współpracy z Google. Przede wszystkim może to być reklama w towarzystwie wyników wyszukiwania. Jeśli wpisuje się jakąś frazę w wyszukiwarce to oprócz samych wyników, pojawiają się także na samym początku i końcu, po prostu reklamy. Wyglądają podobnie jak same wyniki, jednak jest oczywiście zaznaczone, że są to tylko reklamy. Także opiera się je na określonych frazach, choć można dodać tu także inne wytyczne. Druga forma to reklama displayowa w sieci reklamowej Google. Taka sieć to łącznie około 2 miliony stron, które w sumie docierają do około 90% użytkowników Internetu. Można więc być pewnym, że ten sposób to przede wszystkim dotarcie do szerokiego grona klientów. Ta reklam jest pod postacią grafiki. Oprócz tekstu trzeba wiec przygotować także odpowiednią formę graficzną. Jeśli jednak ktoś chce skorzystać z zasobów Google, to udostępnia ono bardzo szeroką bazę grafik. To właśnie Google Ads jest miejscem, gdzie szczególnie przyda się wiedza odnośnie do swojej grupy docelowej. Można tam określać wiele cech osób, do których chce się kierować reklamę. Jeśli ma się sklep również stacjonarne i chce zachęcić klientów do odwiedzin, to nie ma problemu – można sprawić, że reklama będzie kierowana tylko na konkretny obszar geograficzny.

Media społecznościowe

W przypadku sklepu z farbami na pewno warto zaznaczyć swoją obecność na Facebooku. Instagram także może być dobrym miejscem, gdyż tam dobrze odbierane są ładne zdjęcie, które przecież w przypadku kolorowych farb można robić. Efektywne wnętrza pomalowane farbami z konkretnego sklepu to świetna reklama. Z kolei fanpage na Facebooku to przede wszystkim zwiększanie świadomości marki sklepu. Dzięki obecności tam można po prostu dotrzeć do wielu klientów. Ważna więc będzie komunikacja. Trzeba więc regularnie umieszczać posty, najlepiej takie, które będą angażować klientów. Dzięki temu klienci sami chętniej będą komentować i udostępniać a co za tym idzie poszerzać grono odbiorców. Właśnie dotarcie choćby do świadomości klientów jest niezwykle ważne przy rozwijaniu swojego biznesu.

Facebook Ads

Jednak Facebook to nie tylko fanpage i wrzucanie różnych postów. To także bezpośrednia reklama i to taka, która może przynieść bardzo duże zyski. Przede wszystkim jej efekty można odczuć niemal natychmiast. Druga rzecz to duże możliwości personalizacji odbiorców. Dzięki określeniu wielu cech takich jak wiek, miejsce zamieszkania, pasje, wykonywany zawód można po prostu dotrzeć do tego, do kogo się chce. Kolejna sprawa to pełna kontrola nad kampanią. Można decydować, ile ma trwać, jakie kwoty się chce na nią przeznaczać, a także po prostu monitorować jej efektywność. Z każdą kolejną starać się coś ulepszać i obserwować, jak wpłynęło to na jej wyniki. Można za pomocą takich reklam kierować klientów bezpośrednio do jakichś stron produktowych albo po prostu do sklepu. Bez względu na to, ta forma jest czymś, co na pewno sprawdzi się w przypadku sklepu z farbami.

Inne formy reklamy

Oczywiście nie trzeba ograniczać się tylko do tych pomysłów. Te są najpopularniejsze i najłatwiej przełożyć je na konkretne zyski. Można jednak z powodzeniem próbować także innych rzeczy. Współpraca z blogerami, youtuberami czy inne pomysły. Wszystko to warto sprawdzić, jeśli tylko ma się odpowiednie zasoby. Być może okażą się strzałem w dziesiątkę.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację