Crazy Egg – co to za narzędzie i do czego może Ci się przydać?

Jeśli prowadzi się biznes w sieci, to strona internetowa jest jego bardzo ważną częścią. Dlatego powinna być odpowiednio zaprojektowana, tak aby klienci chętnie z niej korzystali. Nie zawsze jest to proste. Często wymaga wprowadzania zmian w istniejącej już witrynie, zresztą właśnie taka optymalizacja, na podstawie bieżące zachowania użytkowników, jest najlepsza. W Internecie jest sporo narzędzi, które w różny sposób mogą poprawiać efektywność strony. Jednym z tych, którymi warto się zainteresować na pewno jest Crazy Egg. W prosty i szybki sposób można dzięki nie mu przeanalizować stronę?

Dlaczego strona jest tak ważna?

Niezależnie od tego, jaką działalność w sieci się prowadzi, to strona internetowa jest niezwykle istotna. To w końcu na niej użytkownicy dowiadują się o oferowanych usługach lub kupują jakieś produkty. Szczególnie w tym drugim przypadku – sklepu internetowego – strona internetowa jest bardzo ważna. Nawet jeśli będzie miało się świetną ofertę, dobrze stworzoną reklamę i klienci będą masowo trafiali na stronę internetową, to jeśli nie będzie ona spełniać określonych wymagań, to klienci nie będą niczego kupować. Właśnie dlatego ważne jest, aby mieć stronę stworzoną zgodnie z UX.

Co to jest Crazy Egg?

Jest to narzędzie, które śledzi użytkowników na stronie internetowej. Dzięki niemu można więc przeprowadzić analizę stronę internetowej. Jednak same jej wyniki przedstawione są w trochę inny sposób niż w innych narzędziach, bo wizualnie, między innymi na mapach ciepła czy przewijania. Dzięki temu można w prosty sposób zidentyfikować te obszary strony, które świetnie wywiązują się ze swojego zadania, jak i te, które należałoby poprawić. Koniec końców jest więc narzędzie, które pozwoli poprawić efektywność strony.

Integracja z Crazy Egg

Jest ona niezwykle prosta. Aby móc działać na podstawie to narzędzie wystarczy dodać swoją stronę w aplikacji Crazy Egg, a następnie wstawić odpowiedni kod JavaScript na stronę internetową. Tak więc nie trzeba specjalnych umiejętności technicznych i można to zrobić bardzo szybko.

Co analizuje Crazy Egg?

Na podstawie to narzędzie można śledzić wszystkie ruchy użytkowników na stronie internetowej. Wie się więc, które elementy są najczęściej klikane, w których miejscach strony klient zostawał najdłużej, a które szybko opuszczał. Aplikacja śledzi oczywiście także czas, jaki internauci spędzali na stronie. To wszystko można w bardzo efektywny sposób wykorzystać we wprowadzaniu zmian na stronie. Jednak jeszcze ciekawszy jest sposób przedstawiania tego przez Crazy Egg.

Mapy Cieplne

Oczywiście wszelkiego rodzaju wykresy, wartości i różnego rodzaju liczby są świetne do analizy, jednak trzeba mieć na to przynajmniej trochę czasu. Czasami jednak jakieś zmiany warto wprowadzić szybko, żeby dopiero potem przeanalizować liczby i wykresy i jeszcze bardziej coś ulepszyć. Właśnie szybkie zmiany można wprowadzać dzięki Crazy Egg. Narzędzie tworzy na naszej stronie swego rodzaju mapę ciepła. Im cieplejszy jest jakiś elementy, tym większym zainteresowaniem cieszy się wśród użytkowników. W szybki i prosty sposób można więc sprawdzić, co jest najbardziej atrakcyjnie na stronie.

Mapy przewijania

Te sprawdzą się przede wszystkim na witrynach tak zwanych one-page, czyli tych, które posiadają tylko jedną stronę. Jednak mogą być także używane tak, gdzie po prostu jest sporo treści na stronach. Mapa przewijania pokazuje, w których miejscach danej strony użytkownik spędził najwięcej czasu, czyli po prostu jak szybko przewijał stronę, gdzie się zatrzymywał. Można w łatwy sposób wywnioskować więc, co go zainteresowało, a co wręcz przeciwnie.

Konfetti

To z kolei pozwala śledzić kilkalnośc strony. W postaci właśnie kolorowego konfetti otrzymuje się informacje, jakie miejsca były najbardziej klikane przez użytkowników. Będzie to szczególnie przydatne w przypadku różnych odnośników czy rozwijanego menu. Łatwo sprawdzić co najbardziej interesowało klientów. Co ważne można osobno identyfikować osoby, które dotarły na stronę przez wyszukiwarkę, a także osobno te, które trafiły z różnych zewnętrznych odnośników.

Lista

Ta funkcja po prostu pokazuje, ile razy zostały kliknięte różne linki i odnośniki na stronie. Dzięki temu szybko można zidentyfikować co cieszyło się największą popularnością wśród internautów.

Co dają te wszystkie dane?

Oprócz tego, żeby dokonać analizy, trzeba też wiedzieć jak ją wykorzystać. Przede wszystkim warto przyjrzeć się wszystkim elementom, w które użytkownicy klikają niezbyt chętnie. Oczywiście mogą to być miejsca takie jak regulamin, który nie jest odwiedzany zbyt często, bo po prostu nikogo nie interesuje, ale wymagany odpowiednimi przepisami. Jednak, jeśli są linki, podstrony czy jakieś odnośniki, które umieściliśmy na stronie z własnej woli, to warto przeanalizować czy na pewno są potrzebne. Nawet jeśli są potrzebne, to może warto zmienić to, w jaki sposób są opisane, aby klienci chętniej w to klikali. Z drugiej strony miejsca, które są najchętniej odwiedzane – może warto się zastanowić czy w pełni wykorzystuje się ich potencjał. Może warto umieścić w nich coś więcej, co przełoży się na skuteczność działań. Mapy przewijania są świetne, aby sprawdzić, co w żaden sposób nie interesuje klientów. Wszystko to, co będzie szybko przewijane jest niezbyt interesuję. Być może to kwestia samej treści, ale może jest po prostu zaprezentowania w zły sposób. Bez względu na to, warto to przeanalizować i albo inaczej zaprezentować treść, albo całkiem z niej zrezygnować. Wszystkie te zmiany można dzięki wizualnej analizie wprowadzać bardzo szybko. Jednocześnie równie prędko można sprawdzać efekty swoich zmian. Crazy Egg to narzędzie, które świetnie sprawdzi się przy przeprowadzaniu testów A/B designu strony. Jeśli więc ktoś chce dokonać szybkiej analizy swojej strony, powinien wykorzystać tę aplikację. Jej integracja jest prosta, wyniki można analizować bardzo szybko i wprowadzać idące za tym efektywne zmiany.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?