Jak reklamować internetowy sklep kosmetyczny?

Kosmetyki to coś, co świetnie sprzedaje się w Internecie. Jednak nawet najlepiej dobrana oferta nie wystarczy, żeby odnieść sukces. Tak jak i w każdym innym przypadku trzeba zaplanować odpowiednie działania marketingowe. Kanałów dotarcia do klientów jest bardzo dużo. Trzeba wybrać te właściwe i komunikować się w odpowiedniej formie. Część sposobów będzie taka sama bez względu na branże, jednak będą także działania charakterystyczne dla innej. W dzisiejszym wpisie przybliżamy sposoby na promocję sklepu kosmetycznego.

Dlaczego warto się reklamować?

Pytanie może wydawać się banalne, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że bez reklamy trudno odnieść sukces albo jest to wręcz niemożliwe. Oczywiście ważne jest stworzenie dobrej oferty, która będzie atrakcyjna dla klienta. Podobnie jak nie można zapomnieć o przejrzystej i intuicyjnej stronie sklepu. Jednak tego wszystkiego klienci nawet nie zobaczą, jeśli nie zadba się o odpowiednią promocję. Właśnie dlatego tak ważna jest reklama. Potencjalni klienci muszą w ogóle dowiedzieć się o ofercie sklepu. Dlatego działania marketingowe powinno się dobrze zaplanować i zrobić to oczywiście na etapie tworzenia biznesplanu.

Marketing sklepu kosmetycznego – od czego zacząć?

Nigdy nie powinno się działać na oślep, marnuje się wtedy nie tylko czas, ale także środki i zasoby przeznaczane na promocję. Dlatego najważniejsze będzie odpowiednie zaplanowanie działań marketingowych i reklamowych. Zacząć trzeba oczywiście od poznania swoich klientów. Tak, żeby do nich dotrzeć, trzeba wiedzieć, kim oni są. Z tego powodu niezwykle ważne określenie swojej grupy docelowej. Jak to zrobić? Najlepiej jest przygotować odpowiednią personę, która będzie reprezentować grupę docelową. Takich person może być kilka, bo oczywiście sklep może mieć różnych klientów. Ważne jest przypisanie płci, wieku, miejsca zamieszkania i wszystkich innych możliwych cech takiemu potencjalnemu klientowi.

Pozycjonowanie sklepu kosmetycznego

Ten sposób reklamy swojego biznesu sprawdza się w prawie każdej branży. Czym jest? Wyniki w wyszukiwarce Google, jakie widzi się po wpisaniu konkretnej frazy nie są przypadkowe. Można wpływać na to, na którym miejscu znajduje się nasza strona po wpisaniu konkretnych słów w wyszukiwarkę. Na tym polega właśnie pozycjonowanie – sprawianie, że w przypadku wpisania konkretnych słów kluczowych nasza strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie składa się kilka elementów. Wszystkie one w jakimś stopniu będą poprawiać pozycję strony w wyszukiwarce, dlatego trzeba pamiętać o takich aspektach jak poniżej.

  1. Optymalizacja witryny od strony technicznej. Musi więc ładować się stosunkowo szybko, nie powinno być na niej zbędnego kodu. Powinna dobrze wyświetlać się na każdym urządzeniu. To ostatnie jest szczególnie ważne. Nawet nie tylko ze względu na pozycjonowanie, ale po prostu użytkować strony.
  2. Nasycenie treści słowami kluczowymi. Oczywiście najpierw trzeba przeprowadzić analizę słów kluczowych. Trzeba wiedzieć, co najlepiej sprawdzi się przy konkretnych produktach. Przede wszystkim słowa muszą być dobrane tak, aby klienci po ich wpisaniu i wejściu na stronę sklepu trafili rzeczywiście na taki asortyment, jakiego szukają. Po tym, jak już dobierze się właściwe słowa kluczowe, trzeba odpowiednio umieszczać je w treści strony. Oczywiście musi to zawsze mieć sens. To znaczy teksty, które zawierają słowa kluczowe, powinny być oczywiście także logiczne i napisane zgodnie z zasadami języka polskiego.
  3. Linkowanie zewnętrzne. W osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google pomóc może także umieszczanie linków do sklepu na innych stronach. Ważne jest, tylko żeby były one wysokiej jakości.

Trzeba jednak wiedzieć, że aby ten proces przynosił satysfakcjonujące rezultaty, trzeba poczekać. To znaczy pozycjonowanie może trwać całkiem długo. Dlatego ważne, żeby oprócz pozycjonowania uruchomić także inne formy reklamy. Gdyż ono przyniesie skutki po jakimś czasie, warto, więc zanim to się stanie, sprowadzać klientów do sklepu innymi metodami.

Google Ads

Reklama w Google to jedna z najlepszych form promocji sklepu niezależnie od branży. Można tam działać na kilka sposobów. Da się na przykład wykupić reklamę w wynikach wyszukiwania. Po wpisaniu frazy w Google często pierwsze i ostatnie wyniki są oznaczone jako reklama. Właśnie takie coś można wybrać w Google Ads. Istnieje też możliwość skorzystania z tak zwanej reklamy displzyowej. Ma ona formę graficzną. Czyli trzeba przygotować odpowiedni obraz i tekst, które będą zachęcały klienta do zakupu lub odwiedzenia sklepu. Reklama displayowa pojawia się w sieci reklamowej Google, która liczy prawie 2 miliny stron internetowych. Te 2 miliony strony jest odwiedzane przez około 90% użytkowników Internetu. Już więc widać pierwszą zaletę. Możliwość dotarcia do niemal wszystkich użytkowników Internetu. Kolejna rzez to niemal natychmiastowy efekt. Jeśli więc szuka się czegoś, co zadziała od razu, to Google Ads jest dobrą opcją. Ważne jest też, że ma się całkowitą kontrolę na budżetem. Można wszystko drobiazgowo śledzić i analizować. Dzięki temu przy kolejnych kampaniach można tak je modyfikować, aby były one jeszcze bardziej intuicyjne.

Media społecznościowe

Trudno wyobrazić sobie dziś działanie w branży kosmetycznej bez wykorzystania mediów społecznościowych. Można to robić na wiele sposobów. Przede wszystkim dobrze jest być obecnym w nich. Posiadanie fanpage na Facebooku, konta na Instagramie czy TikToku wydaje się niezbędne. Wszystko po to, aby zwiększać rozpoznawalność marki. Oczywiście samo pojawienie się ze swoimi kontami tam nic nie da. Trzeba regularnie wrzucać posty i komunikować się klientami. Tak, w mediach społecznościowych najważniejsza jest komunikacja. Dlatego posty trzeba tworzyć tak, aby w dużym stopniu użytkownicy mogli na nie reagować. Im więcej osób będzie komentować, lajkować, udostępniać tworzone treści tym do więcej liczby osób dotrą. W końcu o to chodzi, szerzenie informacji o marce. Oprócz takiej działalności można tworzyć także płatne reklamy, czyli Facebook Ads.

Facebook Ads

To świetne narzędzie do promocji swojego sklepu. Jest tak z kilku powodów. Przede wszystkim działa natychmiast. Reklama będzie pokazywana niemal od razu po jej uruchomieniu. Dzięki czemu można w szybki sposób zaoferować coś swoim klientom. Druga rzecz to bardzo precyzyjne docieranie do klienta. Facebook pozwala opisać, u kogo ma wyświetlać się reklama. Zainteresowania, wiek, miejsce zamieszkania. To wszystko można określić i dzięki temu dotrzeć do tego, do kogo się chce.

Współpraca z blogerami i celebrytami

Szczególnie w branży kosmetycznej może to być dobry sposób na sprzedaż. Ludzie często chcą upodabniać się do celebrytów i różnych swoich autorytetów. Dlatego współpraca z takimi osobami może przynieść bardzo wymierne korzyści. Oczywiście trzeba podjąć współpracę z takimi twórcami, którzy profilem pasują do asortymentu sklepu. To znaczy odbiorcy tych celebrytów i blogerów muszą pokrywać się z potencjalnymi klientami. Taka współpraca to świetny sposób zarówno na sprzedaż konkretnych produktów, jak i po prostu promocję marki.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X