Czym są słowa kluczowe i dlaczego są ważne w pozycjonowaniu sklepów internetowych?

Każdy chyba słyszał o słowach kluczowych, ale nie każdy wie czym one są. Jest to jednak ważny element strategii SEO. Dziś postaramy się przybliżyć właśnie temat słów kluczowych. Powiemy czym one są i dlaczego są tak ważne dla pozycjonowania.

Co to SEO?

Zanim przejdziemy to wyjaśnienia czym są słowa kluczowe, wyjaśnimy co to jest samo pozycjonowanie. Bo właśnie zwrotu SEO używa się zamiennie ze zwrotem pozycjonowanie. Każdy użytkownik internetu używał się kiedyś wyszukiwarki. Wpisując w nią określoną frazę pojawiają się konkretne wyniki wyszukiwania. Nie są one przypadkowe. Każda strona jaka się tam pojawia została poddana ocenie Google. Właśnie w oparciu o taką ocenę pojawiła się na takim a nie innym miejscu. Jeśli działa się w jakiejś branży to chce się aby w oparciu o konkretne słowa kluczowe, pojawiało się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Działania SEO to właśnie wszystko to co ma na celu sprawienie, żeby być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Wyniki organiczne jako podstawowe źródło sprzedaży

W wielu branżach ruch organiczny, czyli właśnie taki z wyników wyszukiwania może być podstawowym źródłem sprzedaży w firmie. Dlatego warto inwestować w ten kanał. Jest on stabilnym źródłem, które może też sprawnie działać przez wiele lat.

Wybór słów kluczowych

Właściwy wybór słów kluczowych jest niezwykle ważny. Warto zrobić odpowiednią analizę, pod jakie słowa kluczowe najlepiej się jest pozycjonować. Można do tego użyć sporo różnych narzędzi. Niektóre z nich udostępnia same Google, inne to takie jak np. Ahrefs. Można dobierać różne strategie wyboru słów kluczowych. Z jednej strony najbardziej opłacalne wydaje się być wybór, tych, które będą najbardziej popularne. Z drugiej znowu strony pod takie frazy może być bardzo trudno pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wybór tych mniej popularnych może generować mniejszy ruch, ale może udać się bardzo szybko pojawić wysoko w wynikach wyszukiwania.

Frazy z długim ogonem

To świetny sposób właśnie na szybkie pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Frazy z tak zwanym długim ogonem to takie, które składają się przeważnie z kilku słów. Przez to wyszukuje ich znacznie mniej ludzi, ale będzie dużo łatwiej się będzie się na nie pozycjonować. Przykładem może być tu działalność usługowa naprawy laptopów. Pierwsze co przychodzi do głowy to oczywiście to fraza „naprawa laptopów”. Jednak można spróbować pozycjonować się pod frazę „naprawa laptopów warszawa szybko” W końcu największe szanse ma się na to, ze ktoś będzie skorzystał z takich usług stacjonarnie. Do tego szybkość wykonania będzie dla każdego także bardzo istotna.

Wplatanie słów kluczowych

Oczywiście, żeby dana strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania w oparciu o słowa kluczowe, to musza one pojawiać się na stronie w tekstach. Oczywiście muszą one być dobrze wplecione. To znaczy przede wszystkim trzeba zadbać o to, żeby tekst dobrze się czytało. To znaczy słowa kluczowe muszą być wpisane w tekstach sensownie. Teksty powinny być dobrze oceniane nie tylko przez roboty, ale także ludzi. To znaczy ktoś powinien je po prostu czytać. Jeśli teksty będą niskiej jakości to ktoś szybko będzie opuszczał stronę. To z kolei będzie wpływać na niską ocenę przez Google. Trzeba pamiętać, ze słowa powinny pojawiać się nie tylko w treści, ale także być dobrze umiejscowione w nagłówkach i tytułach.

Pozycjonowanie to nie tylko słowa kluczowe

Trzeba mieć świadomość, że same słowa kluczowe nie sprawią, że będzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ważne będzie także wiele innych elementów. Przede wszystkim sama strona będzie miała tutaj duże znacznie. To znaczy jak szybko się ładuje, jak dużo czasu spędzają na niej użytkownicy, jakiej jakości są teksty, ile jest na niej treści. Kolejna rzecz to tak zwane linki zewnętrzne. Czyli jeśli do strony prowadzą wysokiej jakości linki to strona będzie lepiej oceniania. Działania SEO są więc złożone i tylko jeśli będzie pamiętać się o wszystkich elementach odniesie się spodziewany efekt.

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko przez to, że w dużej mierze zależy to od branży w jakiej się działa. W najbardziej konkurencyjnych pozycjonowanie może trwać nawet kilka lat. Trzeba się więc liczyć z poniesieniem dużych kosztów, zanim zacznie się na tym zarabiać. Są jednak frazy na podstawie których efekty będzie można zobaczyć już po kilku miesiącach. Efekty pozycjonowania nie są też stałe. To znaczy jeśli zdobędzie się jakąś pozycję, to żeby je utrzymać też trzeba dbać o SEO. To znaczy działania musza być prowadzane stale. Pozycja też może zmieniać się na przestrzeni dni. Inaczej będzie też wyglądać w zależności od tego, kto wyszukuje. To znaczy położenie geograficzne ma wpływ na pozycje w Google.

Podsumowanie

SEO sprawdza się niemal w każdej branży. Trzeba jednak mieć świadomość, że efekty nie są natychmiastowe. Trzeba po prostu być cierpliwym. Dlatego nie powinien być to jedyny kanał a na początku na pewno będzie trzeba się oprzeć na innych źródłach sprzedaży. Organiczne wyniki mogą więc zapewniać stały dochód w sklepie, trzeba jednak czasu, zanim zacznie się to dziać.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X