Pracownik sklepu internetowego – jak znaleźć idealnego kandydata?

W ostatnim czasie w Polsce mówi się o rynku pracownika. Znalezienie przez przedsiębiorców kompetentnych osób do pracy nie jest łatwe z uwagi na dużą liczbę ofert pracy i rosnące wymagania finansowe. Poszukiwanie odpowiedniego kandydata na pracownika sklepu internetowego ułatwia odpowiednie określenie pożądanych kompetencji i kwalifikacji.

pracownik-idealny

Czasy krótkich i lakonicznych ogłoszeń z ofertą pracy bezpowrotnie minęły. Firmy poszukujące pracowników coraz częściej zupełnie otwarcie prezentują oferowane warunki zatrudnienia i przedstawiają pełen zakres obowiązków pracownika. Jednocześnie opisują dokładnie wymagania na dane stanowisko. Tego typu oferty znajdują się przede wszystkim na dedykowanych portalach z ofertami pracy, takimi jak praca.pl czy pracuj.pl. Dobre praktyki dotyczące formułowania ofert przechodzą również na mniejsze portale lokalne.

Jakie umiejętności powinien posiadać pracownik sklepu internetowego?

Małe sklepy internetowe często poszukują uniwersalnego pracownika „od wszystkiego”. Obsługującego Klientów drogą zdalną, pakującego i wysyłającego paczki, rozpatrującego reklamację, a w wolnych chwilach prowadzącego fanpage na Facebooku i robiącego zdjęcia produktów. Właściciele sklepów, które rozrosły się z jednoosobowych firm, wychodzą z założenia, że skoro samodzielnie dobrze radzili sobie z wieloma zadaniami, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich pracownicy również działali równolegle w wielu obszarach. Takie myślenie znacząco utrudnia pozyskanie do firmy kompetentnych osób. Oczywiście można łączyć ze sobą stosunkowo zbieżne obszary, zatrudniając na przykład specjalistę do spraw sprzedaży i obsługi Klienta czy marketingu i sprzedaży. Niemniej, nie można przeciążać zatrudnionych osób obowiązkami.

Kandydat do pracy w sklepie internetowym

Osoby zatrudnione w sklepie internetowym niekoniecznie muszą mieć doświadczenie w branży e-commerce. Stanowiska typowo backofficeowe, takie jak księgowość, administracja czy telefoniczna i mailowa obsługa Klienta nie różnią się od innych branż. Standardowo pracownik zatrudniony na stanowisku związanym z obsługą Klientów powinien posiadać doświadczenie z innych prac wymagających kontaktu z Klientami. Cenne jest wykształcenie humanistyczne rozwijające umiejętności miękkie i twarde kompetencje językowe, przydatne przy prowadzeniu korespondencji z Klientami. Wykształcenia wyższego ani doświadczenia w handlu internetowym nie wymaga również stanowisko pracy związane z pakowaniem i wysyłką zamówień.

Doświadczenie w pracy z nowymi technologami bezwzględnie potrzebne jest w przypadku kandydatów do obsługi sklepu i zintegrowanych z nim programów oraz prowadzenia działań marketingowych. Bardzo często do efektywnego zarządzania platformą sprzedażową wymagane są twarde umiejętności informatyczne, takie jak podstawy programowania czy biegła znajomość obsługi CMS. Marketing internetowy również rządzi się swoimi prawami. W obszarze e-commerce wykorzystuje się dedykowane narzędzia między innymi do pomiaru konwersji, efektywności kampanii promocyjnych czy retencji Klientów. Wartościowe u kandydata są certyfikaty Google i Facebook Blueprint. Poświadczają one kompetencje w zakresie technologii oferowanych przez wspomnianych wyżej gigantów internetowych.

Zatrudniać pracownika sklepu internetowego czy zlecać na zewnątrz?

Powyższa krótka charakterystyka stanowisk pracy jest jedynie czubkiem góry lodowej, ale dość wyraźnie pokazuje, że na niektórych stanowiskach wymagane jest zatrudnienie specjalistów. Zdecydowanie nie powinni być oni obciążeni zadaniami poniżej swoich kwalifikacji. Co zrobić w przypadku gdy firma nie może pozwolić sobie na zatrudnienie kilku specjalistów z różnych dziedzin? Z pomocą przychodzi outsourcing usług.


Firma CStore.pl oferuje wsparcie z zakresu marketingu i rozwojowych prac programistycznych dla sklepów internetowych swoich Klientów. Rozliczenie usług w formie B2B i świadczenie ich zdalnie ogranicza koszty występujące w przypadku zatrudniania dodatkowego pracownika. Doświadczenia oraz doskonała znajomość oferowanych przez nas systemów stawia nas na zdecydowanie wygranej pozycji w porównaniu z konkurencyjnymi agencjami oferującymi podobne usługi. Specjalistyczne wyzwania stojące przed rozwijającymi się sklepami internetowymi nie stanowią już problemu.

Zapraszamy do współpracy.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X