Lead magnet — co to jest? 5 pomysłów na lead magnet w sklepie internetowym

Ciekawa i konkurencyjna oferta sklepu to dopiero początek. Trzeba też jakoś sprawić, żeby klienci taką ofertę w ogóle zauważyli. Można doprowadzać klientów do sklepu różnymi kanałami i dobrze jest właśnie korzystać z jak największej ilości sposobów. Jednym z nich jest właśnie tak zwany lead magnet. To dzięki niemu można wzbudzić zainteresowanie klientów. Oczywiście, aby taki lead magnet był skuteczny, trzeba kierować się kilkoma ważnymi zasadami. W dzisiejszym artykule pokażemy sposoby jak konstruować lead magnet, co powinien zawierać i czym oczywiście jest.

Co to jest lead magnet?

To przede wszystkim różnego rodzaju darmowe materiały skierowane do klientów. Darmowe oznacza, że nie muszą w żaden sposób za nie płacić, jednak muszą pozostawić coś w zamian, a dokładnie swoje dane. To jakie to będą dane zależy od tego, w jakiej branży się działa. W przypadku sklepu internetowego będzie to najczęściej adres e-mail. To właśnie dzięki niemu będzie można skontaktować się z potencjalnymi klientami. Jednak jeśli na przykład sprzedaje się jakieś produkty bardzo ekskluzywne, to dobrym pomysłem może być także zdobywanie telefonu. Zresztą dzwonienie do klientów może sprawdzić wszędzie tam, gdzie artykuły będą miały po prostu stosunkowo wysoką marżę.

Jaki jest cel lead magnet?

Jest nim oczywiście sprawienie, żeby klienci zostawili swoje dane. Aby to zrobili, trzeba ich oczywiście odpowiednio zainteresować. Do tego z kolei będzie potrzebna duża wiedza o klientach. Na każdą grupę docelową będzie działać co innego. Dlatego trzeba wiedzieć, do kogo kieruje swój lead magnet i w oparciu o tę wiedzę go przygotować. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby było ich kilka. Każdy z nich może docierać do klientów o innym profilu. Oprócz tego, że lead magnet ma za cel zdobycie danych klienta, to może on też służyć budowaniu relacji z nim. Można dzięki niemu przedstawić się jako eksperta w jakiejś konkretnej dziedzinie. Jest to także narzędzie do pokazania oferty klientowi. Można za jego pomocą wysyłać materiały marketingowe, oferty i wiele innych. To właśnie jeden ze sposób informowania klienta o promocjach czy nowościach. Lead magnet może służyć także edukowaniu klientów. Dzięki niemu mogą dowiedzieć się więcej o branży czy asortymencie pod względem technicznym, czy o tym, jak go wykorzystać.

Pomysły na udany lead magnet

To, w jakiej formie może być lead magnet jest bardzo wiele. Nie trzeba się ograniczać tylko do jednej. Dobrze jest wręcz przeciwnie. Starać się je zmieniać. Dzięki temu zwiększa się szanse zdobycie danych różnych klientów. Każdy może być zainteresowany innym rodzajem.

  1. E-book. To chyba jeden z najpopularniejszych rodzajów lead magnetu. Chętnie oferowany, ale także bardzo dobrze się sprawdza. Najważniejsze będzie oczywiście to, co umieści się w treści takiego e-booka. To, co w nim będzie musi na pewno w jakiś sposób być skorelowane z tym, co się sprzedaje. Taki E-book może mieć formę poradnika. Załóżmy, że ktoś handluje narzędziami. Może wtedy tworzyć praktycznie nieograniczone poradniki dotyczące majsterkowania, remontów czy prac konserwacyjnych. Klienci docenią to i będą widzieć, że sprzedawca dysponuje fachową wiedzą. Dzięki temu, jeśli tylko będą potrzebować czegoś co jest dostępne w sklepie. Znacznie zwiększa się szansę, że kupią to właśnie w nim.
  2. To kolejny sposób, aby sprawić, żeby klienci zostawili swoje dane. Wiele osób chce poszerzać swoją wiedzę na różnego tematy. Dlatego kursy cieszą się dużą popularnością. Taki, za który trzeba zapłacić tylko zostawieniem email, będzie tym bardziej atrakcyjny. Oczywiście musi on nawiązywać w jakiś sposób do branży, w której się działa, aby klienci, którzy będą nim zainteresowani, będą też potencjalnie zainteresowani produktami sklepu.
  3. Te szczególnie podnoszą prestiż i uznanie w oczach użytkowników. Raport zawsze kojarzy się z czymś wysoce fachowym. Dlatego też jego oferowanie od razu sprawia, że klient widzi w sklepie profesjonalnego dostawcę jakiegoś asortymentu. Można więc dzięki raportowi uzyskać nie tylko dane, ale także uznanie w oczach klienta.
  4. Kupon rabatowy lub innego rodzaju promocja. Aby zachęcić kogoś do zostawienia swojego maila można po prostu dać mu kod rabatowy na jakąś określoną kwotę lub wysokość procentową rabatu. Sprawdzą się też np. kupony na jakieś dodatkowe usługi, jeśli takowe oferuje sklep. Oprócz upustu cenowego można oferować też darmową dostawę.
  5. Udział w konkursie. Różnego rodzaju loterie i konkursy cieszą się niemałym zainteresowaniem od zawsze. W każdy jest przynajmniej delikatna nutka hazardzisty. Dlatego w wielu przypadkach sama szansa na zdobycie jakiejś cennej nagrody może przekonać kogoś do zostawienia swojego maila czy telefonu.
  6. Bezpłatne próbki produktów. To kolejny sposób na to, aby zachęcić klienta do zostawienia swojego maila czy adresu. Można dzięki temu zwiększyć szanse na zakup w sklepie. Klient dostanie próbki towaru i jeśli rzeczywiście przypadną mu one do gustu do zapewne zdecyduje się na zakup.
  7. Ludzie lubią sprawdzać swoją wiedzę. Dobrym pomysłem jest więc stworzenie prostego quizu z pytaniami i zamkniętymi odpowiedziami. Na pewno znajdzie się wiele osób, które chętnie się sprawdzą i zostawią swoje dane.
  8. To oczywiście popularny, ale wciąż sprawdzający się sposób na zdobycie adresu mailowego. Dzięki niemu klient będzie na bieżąco z ofertą sklepu wszystkimi promocjami.

Lead magnet w sklepie internetowym – podsumujmy!

Tytułowy lead magnet to więc świetnie rozwiązanie, jeśli chodzi o jeden z kanałów zdobywania nowych klientów. Dzięki niemu moża dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych naszymi towarami w sposób szybki i na dużą skalę. Warto wdrażać różne rodzaje lead magnetów w swoim sklepie, tak aby trafiać do szerokiego grona klientów – każdy z nich będzie zainteresowany potencjalnie czym innymi. Dlatego tak ważna jest różnorodność, jednocześnie w wielu przypadkach to, co się oferuje powinno nawiązywać w jakiś sposób od oferty sklepu, tylko wtedy swój kontakt zostawią osoby potencjalnie zainteresowane ofertą.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X