Jaki współczynnik konwersji jest dobry?

Współczynnik konwersji to bardzo ważny czynniki, który ma wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym. Tak więc każdy, kto sprzedaje, powinien stale go monitorować i podejmować odpowiednie działania w oparciu o to, jak się zmienia. W dzisiejszym artykule postaramy się przybliżyć informacje dotyczące tego, jaki powinien być współczynnik konwersji, aby być z niego zadowolonym.

Czym jest współczynnik konwersji?

Zanim przejdziemy do sedna, wyjaśnijmy czym w ogóle jest współczynnik konwersji. Jest to liczba, która wyraża stosunek osób, które weszły na stronę sklepu do tych, które dokonały jakiejś transakcji. Żeby więc wiedzieć, jaki on jest, konieczne jest porównanie ze sobą liczby osób, które odwiedziły stronę z liczbą transakcji. Załóżmy, że ktoś ma sklep z butami do biegania, który w czerwcu odwiedziło 6000 osób. W tym samym miesiącu dokonano 100 transakcji. Teraz wystarczy podzielić 100 transakcji przez 6000 i otrzyma się liczbę. Teraz otrzymaną liczbę mnoży się przez 100%. Otrzymany wynik w tym przypadku to 1,6%. Taki właśnie w czerwcu był współczynnik konwersji w tym sklepie z butami do biegania.

Jaki współczynnik konwersji jest dobry?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależeć od wielu czynników. Przede wszystkim w każdej branży dobry czy średni współczynnik konwersji jest inny. Dlatego tak nie można porównywać się z firmami, które mają całkowicie odmienną ofertę. Podobnie jest, jeśli chodzi o kanały sprzedaży. Z tego powodu warto w swoim sklepie monitorować nie tylko ogólny współczynnik konwersji, ale także z podziałem na poszczególne kanały. Dzięki temu będzie można wychwycić na przykład tylko jeden kanał, który nie sprawdza się wystarczająco i wprowadzić w nim zmiany, a tym samym podnieść ogólny współczynnik konwersji.

Współczynnik konwersji a branża

Jak wspomnieliśmy wcześniej, w każdej branży dobry współczynnik konwersji będzie inny. Poniżej przedstawiamy średni współczynnik konwersji na podstawie raportu ADI Consumer Electronics Report 2020.

  • Prezenty – 4,9%
  • Zdrowie, suplementy i leki – 4,6%
  • Obuwie i odzież – 4,2%
  • Sport – 3,1%
  • Biżuteria i kosmetyki – 2,9%
  • Dekoracje i akcesoria dla domu – 2,3%
  • Branża samochodowa = 2,2%
  • Elektronika użytkowa – 1,4%
  • Artykuły dla dzieci – 0,9%

Widać więc wyraźnie, że współczynnik konwersji może różnić się ponad 5-krotnie.

Współczynnik konwersji a kanał sprzedaży

Tutaj także będą duże różnice, które jednocześnie mogą być podpowiedzią odnośnie tego, w jaki kanał powinno się inwestować. Oczywiście zawsze trzeba brać pod uwagę także swoją grupę docelową. To, że jakiś kanał będzie miał najlepszy współczynnik konwersji, nie oznacza, że trzeba w nim inwestować – być może dzięki niemu nie da się dotrzeć do swoje grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy średnie konwersje w rozbiciu na kanały:

  • Google Ads – 1,4%
  • Facebook – 0,9%
  • Wyniki organiczne – 2,0%
  • Linki bezpośrednie – 2,1%
  • Email – 5,3%
  • Linki polecające, tzw. referale – 5,4%

Dobrze jest więc zaplanować inwestycje w określony kanał, w oparciu o jego konwersję, jak i branże, w której się działa i grupę docelową.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X