Jak wybrać agencję SEM?

Prowadząc biznes w sieci jednym z jego najważniejszych elementów zaraz za samą ofertą będą oczywiście działania marketingowe. Jednym z nich są reklamy w sieci. Jednak, jeśli samemu nie jest się w nich specjalistą, to trudno może być osiągnąć tam zadowalające efekty. Dlatego nierzadko dobrą decyzją może być wybór agencji SEM do współpracy. W dzisiejszym artykule podpowiemy na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego partnera w biznesie.

Dlaczego reklamy są ważne?

Jeśli chodzi o sposób promocji, to często dwoma podstawowymi jej źródłami, niezależnie od tego w jakiej branży się działa są pozycjonowanie i właśnie reklamy. Te drugie sprawdzają się przede wszystkim, jeśli chce się uzyskać natychmiastowy efekt. Reklamy działają niemal natychmiast po uruchomieniu. Pozycjonowanie to coś, czego efekt odczuwa się dopiero po jakimś czasie od rozpoczęcia działań. Dlatego jeśli chce się szybkich efektów to powinno postawić się na reklamę w sieci, oczywiście pozycjonowanie to także ważny element strategii marketingowej i nie powinno się o nim zapominać.

Freelancer czy agencja?

Wybierając firmę, która będzie odpowiedzialna za kampanie reklamowe czasem zapomina się o tym, że może to również być freelancer. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to, które rozwiązanie jest lepsze. Często jest tak, że z freelancerem jest lepszy kontakt. Zaletą jest także to, że rozmawia się z osobą bezpośrednio odpowiedzialną za kampanię. W przypadku agencji będzie to jakaś osoba, która odpowiada za kontakt z klientem.

Zainteresowanie ofertą firmy

Jeśli chce się z kimś podjąć współprace odnośnie kampanii reklamowej powinien on nie tylko skupić się na samych działaniach reklamowych. To znaczy warto, żeby interesował się także samym produktem i stroną jaką ma klient.  W końcu agencji czy też osobie odpowiedzialnej za reklamę także powinno zależeć na efektach nie tylko samej reklamy, ale także sukcesie firmy klienta. Tak więc powinno się od niego otrzymać jakieś sugestie odnośnie do strony czy też oferty. Zarówno takie mówiące, że są one na wysokim poziomie i w połączeniu z dobrą kampanią reklamową przyniosą pożądany efekt, jak i takie, które wskazywały co zmienić, aby poprawić wyniki.

Określenie konkretnych celów

Przed przystąpieniem do każdej współpracy, niezależnie czego ona dotyczy powinno się określić konkretne cele, jakie się chce osiągnąć. W przypadku działań SEM powinno to być one mierzalne. Dzięki temu w łatwy sposób można rozliczyć swojego partnera. Oczywiście trzeba pamiętać, żeby te cele były także realne. W innym przypadku niezależnie do tego, kogo się dobierze do współpracy to nie uzyska się żądanych efektów. Kluczowe wskaźniki w oparciu o jakie powinno się ustalić cele to miedzy innymi:

  • Czyli zwrot z inwestycji. Oblicza się go biorąc pod uwagę budżet przeznaczony na reklamę, i przychód jaki ona przyniosła. Warto zaznaczyć, że do budżetu powinno się wliczać nie tylko same koszty przeznaczone na reklamy, ale oczywiście także opłatę pobieraną przez agencję.
  • Zwrot z kampanii marketingowych. Jest to więc jeden z elementów ROI. Prowadząc sklep można przecież prowadzić kilka kampanii, niekoniecznie tylko jedną. W takim właśnie przypadku dobrze jest analizować nie tylko całościowe efekty, ale także te dotyczące pojedynczych kampanii.

Dowiedz się dużo o agencji

Warto zadawać pytania potencjalnemu partnerowi biznesowemu. Powinno się zapytać przede wszystkim o doświadczenie. Jakie projekty prowadzone były dotychczas, z jakiej branży i jakie miały efekty. Ważne będzie także aby dowiedzieć się o formę rozliczenia, metodykę pracy czy też formy i częstotliwość kontaktu.

Plan działania

Każdy agencja czy też freelancer, który będzie chciał osiągnąć dla klienta zadowalające efekty powinien przedstawić plan działań. To znaczy jak według nie powinna wyglądać kampania, jaki budżet będzie optymalny.

Raportowanie

To niezwykle ważny element w każdych działaniach związanych z pozycjonowaniem, czy też działaniami reklamowymi. Powinno na samym początku ustalić się przede wszystkim częstotliwość raportowania. Kolejna rzecz warto ustalenia to jak powinien wyglądać raport, jakie informacje powinny się na nim znaleźć.

Korzystanie z własnego konta reklamowego

Ważną kwestią jest, aby agencja, z którą się współpracuje korzystała z Twojego konta reklamowego. Pozwala to przede wszystkim na pełną kontrole nad wszystkim. To znaczy zawsze ma się możliwość wejścia w statystyki i stworzenia sobie raportu samemu, niezależnie do agencji.

Gdzie szukać agencji?

Najlepszą formą wybrania dobrego partnera biznesowego jest zdobycie go przez polecenie. Warto więc popytać wśród znajomych, czy nie współpracowali z jakąś agencją, której efekty pracy doceniali. Ważne jest tylko, żeby nikt polecał kogoś znajomego tylko z tego powodu, że go zna. Zapytaj czy realnie z nim współpracował i współpraca przynosiła efekty. Można też czytać recenzje w portalach społecznościowych, czy zapytać o agencję na forum branżowym. Przy podejmowaniu współpracy warto też działać kompleksowo, może więc agencja będzie mogła pomóc rozwijać także inne elementy przedsiębiorstwa.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację