Wakacyjne nowości w oprogramowaniu sklepów cStore – aktualizacja 4.5

Z okazji zbliżających się wakacji przygotowaliśmy wiele atrakcyjnych zmian, które usprawnią sprzedaż w Twoim sklepie. Wypróbuj nowe funkcje i dostosuj ofertę do indywidualnych potrzeb swoich klientów!

W nowej wersji nie zabraknie:

  • ewustronna integracja sklep internetowy z Apaczka.pl, umożliwiającej błyskawiczne generowanie listy przewozowej prosto z panelu sklepu,
  • ankiety do każdego złożonego zamówienia na sklepie,
  • możliwości scalenia kilku produktów w jeden, która ułatwi sprzedaż tego samego produktu od różnych dostawców, z różnymi stanami magayznowymi i cenami,
  • dwustronnej integracji z Platformą Ratalną, umożliwiającą płatność przez platformaratalna.pl,
  • możliwości generowania kuponów rabatowych dla nowych klientów,
  • opcja wprowadzania cen produktów w innych walutach i automatycznego przeliczania na PLN

Te i wiele innych funkcji dostępne wyłącznie w wakacyjnej ofercie cStore.pl

Nowe funkcjonalności sklepu

1. Apaczka.pl – Sklep internetowy – dwustronna integracja przez API

ap

  • Przesyłki kurierskie DHL i UPS. Więcej informacji na www.apaczka.pl
  • W celu ustawienia przesyłki Apaczka, wymagane jest uzupełnienie forularza Ustawienia -> Kurierzy -> Apaczka
  • Po wypełnieniu danych, wysyłka poprzez Apaczka będzie dostepna na liście zamówień (zapłacone, do wysyłki).
  • Przy nadawaniu paczki wymagane jest uzupełnienie informacji na temat paczki, należy podać wymiar. Waga oraz opcjonalnie kwota pobrania uzupełniane są automatycznie.

2. Platformaratalna.pl – Sklep internetowy – integracja dwustronna z Platformą Ratalną.

pr

  • Nowy kanał płatności dla klientów poprzez platformaratalna.pl
  • Więcej informacji na Platformaratalna.pl

3. Scalanie wielu produktów w jeden – opcja pozwalająca na scalenie kilku produktów w jeden i jego sprzedaż

  • W pierwszej kolejności sprzedajemy produkty o najniższej cenie i stanie magazynowym większym niż 0. Aby scalić produkty wybieramy: Produkty/Scalanie. Kolejno wyszukujemy produkty identyczne, zaznaczamy je na liście i klikamy „Dodaj”.
  • Po odnalezieniu w sklepie produktów identycznych, klikamy „Scalaj”.
  • Pojawi się formularz z możliwością wyboru, które dane z którego produktu mają być skopiowane, aby utworzona została „Kartoteka główna” (będzie ona domyślnie wyświetlana przy zakupie tego produktu). Wybieramy preferowane dane i wciskamy przycisk „Scal”.
  • Na karcie produktu pojawi się dodatkowa zakładka „Scalone”, gdzie będziemy mogli podejrzeć produkty, które wchodzą w skład scalonego produktu oraz podlegają możliwości jego rozłączenia. Po zakończeniu procesu scalania, produkt zaznaczamy na karcie produktu „Zakończono scalanie” po to, aby już więcej nie wyświetlał się na listach produktów do scalenia.
  • Klienci dodając produkty do koszyka, w pierwszej kolejności zakupią produkty tańsze, a następnie droższe.
  • Jeżeli klient doda większą ilość produktów niż dostępna na magazynie (dla pierwszego produktu z kilku scalonych), w koszyku pojawią się pozycje kolejno od najniższej ceny i dostępnym stanem magazynowym.

4. Ajaxowe dodawanie produktów do koszyka

  • dodawanie do koszyka produktów o ustalonych cechach, bez konieczności jednoczesnego przechodzenia do niego.

5. Wyświetlanie w koszyku produktów o statusie wyróżnione

  • Opcja domyślnie wyłączona. W celu jej włączenia należy wybrać: Ustawienia/Główne/Ustawienia produktów/Wyświetl w koszyku produkty wyróżnione.
  • Aby zmienić ilość wyświetlanych w koszyku produktów, wybieramy: Ustawienia/Główna/Ustawienia graficzne/W liście wyróżnionych w koszyku.

6. Blokada zamawiania za pobraniem dla określonej grupy klientów

  • Opcja domyślnie wyłączona. W celu jej włączenia, należy wybrać: „Klienci/Grupy”.
  • Na liście grup klientów pojawi się opcja „Blokada wysyłek za pobraniem”. Blokada dotyczy klientów, którzy przypisani są do tej grupy.

7. Możliwość zamówienia towaru, którego nie ma na stanie magazynowym – informacja dla klienta w koszyku

  • Opcja domyślnie wyłączona. W celu jej włączenia należy wybrać: Ustawienia/Główne/Ustawienia produktów/Zezwalaj na zakup produktu w sklepie którego nie ma na stanie. Informacja znajduje się na karcie produktu.

8. Kupony rabatowe (kwotowwe) dla nowo odwiedzających klientów

  • Opcja domyślnie wyłączona. W celu jej włączenia należy wybrać: Ustawienia/Główne/Ustawienia główne/Wyświetl przy pierwszym wejściu klienta na sklep, z kuponem rabatowym (kwotowym).
  • Jeżeli wartość równa jest 0, to opcja jest wyłączona, jeżeli 1 lub więcej jest włączona.
  • Każdy klient wchodzący na stronę może wykorzystać kupon rabatowy tylko raz (weryfikacja po adresie email).

9. Przeliczanie punktów na kody rabatowe (procentowe)

  • Opcja domyślnie wyłączona. W celu jej włączenia należy wybrać: Ustawienia/Punkty/Przelicznik punktów na kody rabatowe.
  • Jeżeli wartość równa jest 0, to opcja jest wyłączona, jeżeli 1 lub więcej jest włączona.
  • Opcja „Maksymalny rabat w %” przy jednorazowej wymianie punktów, ustawia limit dla jednorazowej wymiany punktów na kod rabatu, np.: określonej liczby punktów nie można wymienić na rabat większy niż zdefiniowany (domyślnie ustawione 10%).
  • Klienci za określoną liczbę punktów będą mogli wymieniać je na kupony rabatowe (procentowe).
  • W tym celu wybieramy „Wymień punkty” w panelu klienta.
  • Dodatkowo w pliku .htaccess należy dodać wiersze na samym końcu:

RewriteRule ([a-z]{2}/)?my_account_change_points$ index.php?myaccount=6 [L]
RewriteRule ([a-z]{2}/)?my_account_change_points,t$ index.php?myaccount=6&wymiana=1 [L]

10. Ankieta do zamówień, pytania zamknięte, wyniki tylko dla administratora

  • Opcja domyślnie wyłączona. W celu jej włączenia należy wybrać: Ustawienia/Główne/Ustawienia główne/Ankieta do zamówień (wyniki są dostępne tylko dla administratora).
  • Ankiety należy układać zgodnie z przykładem – nie ma ograniczeń dla ilości pytań i odpowiedzi. Możliwe jest dodawanie pytań wyłącznie zamkniętych.
  • Po zdefiniowaniu ankiety, w panelu administracyjnym (obok miejsca wprowadzania ankiety) wyświetli się podgląd widoku ankiety.
  • Klient ma możliwość wypełnienia ankiety po wejściu w Moje konto/Historia zamówień/Pokaż szczegóły i przejściu do podstrony „Wypełnij ankietę do zamówienia”.
  • Wyniki ankiet pojawią się w Komentarze/Wyniki Ankiet.

11. Wprowadzanie cen w innych walutach

  • Opcja domyślnie wyłączona. Aby ją włączyć wybieramy: Ustawienia/Ustawienia cen/Zezwól na wprowadzanie cen w innych walutach i przełączamy na „Tak”.
  • Na karcie produktu w panelu administracyjnym dostępna jest opcja „Cena w walucie obcej”.
  • Domyślnie wprowadzona jest wartość 0, co oznacza, że opcja nie jest aktywna. W momencie wprowadzenia wartości większej niż 0, cena podstawowa produktu będzie zastępowana raz dziennie ceną przeliczoną po aktualnym kursie.
  • Dostępne są opcje wprowadzania cen w walutach, które są zdefiniowane w zakładce: Wersje językowe/Waluty.
  • Uwaga! Przy przeliczaniu cen z walut obcych na PLN, nie są brane pod uwagę progi kursowe.
  • Aktualizacja cen wykonywana jest raz dziennie po godzinie 13:00, na podstawie kursu pobranego zNBP lub wprowadzonego ręcznie.

12. Powiadomienia o niezapłaconych zamówieniach

  • Opcja domyślnie wyłączona. Aby ją włączyć wybieramy: Ustawienia/Ustawienia główne/Wysyłaj powiadomienie do klientów o niezapłaconych zamówieniach i wybrać ilość dni, po której w przypadku nie otrzymania płatności, zostanie wysłane powiadomienie.
  • Opcja dotyczy wyłącznie zamówień z przedpłatą.
  • Szablon wysyłanej wiadomości można edytować wybierając: Ustawienia/Szablony/Wiadomość wysyłana w przypadku braku płatności od klienta.
  • Do wysyłania wiadomości należy podpiąć cronem raz dziennie następujący plik: http://domena.pl/cron/notify_cron.php
  • Do wysyłania wiadomości należy podpiąć cronem raz dziennie następujący plik:
    http://domena.pl/cron/notify_cron.php

13. Zatwierdzanie zamówień (tylko z pobraniem) dla klienta

  • Opcja domyślnie wyłączona. Aby ją włączyć wybieramy: Ustawienia/Ustawienia główne/Wymagaj zatwierdzania mailowego tylko zamówień za pobraniem przez klientów i ustawiamy na „Tak”. Należy pamiętać, że aby zatwierdzanie zamówień działało, opcja „Zamówienia musza być zatwierdzone” również musi być włączona.
  • Wszystkie zamówienia za wyjątkiem pobraniowych będą automatycznie zatwierdzane. Zamówienia pobraniowe będą wymagały potwierdzenia mailowego przez klienta.

14. Produkty powiązane na liście (w koszyku)

  • Opcja domyślnie wyłączona. Aby ją włączyć wybieramy: Ustawienia/Ustawienia produktów/Wyświetl produkty powiązane(bezpośrednio z wybranymi produktami) w koszyku i ustawiamy „Tak”.
  • Produkty powiązane w koszyku ustawiamy w Produkty/Powiązane w koszyku.
  • W pierwszej kolejności dodajemy nową grupę, a następnie wybierając „Szczegóły” wyszukujemy produkty, które przypisujemy do danej grupy.
  • Produkty powiązane będą się pojawiać w koszyku z opcją „Dodaj” (pod danym produktem)

15. Aktualizacje i poprawki sklepu

  • Żagiel na Santander oraz Lukas Raty na Credit Agricole.
  • Rozwiązany problem z wyświetlaniem listy faktur.
  • Poprawione liczenie prowizji produktu.
  • Poprawki w procesie składania zamówienia.
  • Zmiana domyślnego szablonu na default (szablon, który będzie nadpisywany przy kolejnych aktualizacjach).
  • Poprawiona opcja wyświetlania danych klienta wielkimi literami.
  • Opineo
  • Aktualizacja biblioteki Allegro.pl
  • Zmiana kolejności wyświetlania login/hasło w formularzu zamówienia.
  • Poprawka stylu CSS dla wyszukiwarki wielokrotnego wyboru w wyszukiwaniu zaawansowanym.
  • Zmiana nazwy platnosci.pl na PayU.
  • Poprawka w wyświetlaniu produktów powiązanych.
  • Poprawka w strefach podatkowych.
  • PayByNet- dodanie banków oraz zmiana procesu przekierowania klienta.
  • Zaktualizowana lista wszystkich porównywarek wraz z poprawioną strukturą.
  • Dodanie do PayU opcji SIG.
  • Poprawka wyświetlanych cech powiązanych na karcie produktu.
  • Poprawka wyświetlania poprawnej opłaty za wysyłkę produktu na karcie produktu.
  • Poprawka – zamówienia na przedpłatę i odbiór osobisty trafiają do „Oczekujące na wpłatę”, a po opłaceniu do „W przygotowaniu”.
  • Poprawka przy przenoszeniu produktów między kategoriami.
  • Aktualizacja listy banków z PayU i DotPay.
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X