Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
16/04/14

Porównywarka Google (GMC), Integracja z CashBill – aktualizacja 4.8

1. Porównywarka Google – Google Merchant Center

Mapowanie kategorii oraz generowanie pliku xml do porównywarki Google można wykonać przechodząc do menu „Porównywarki”. Należy odszukać sekcję „Porównywarek google” i rozpocząć od mapowania kategorii klikając przycisk „Mapowanie” (rys. 1. Porównywarka Google).

Rysunek 1: Porównywarka Google

 

Po kliknięciu w/w przycisku zostanie otwarte nowe okno w którym należy rozpocząć pobieranie kategorii Google (rys. 2. Pobieranie kategorii Google).

Rysunek 2: Pobieranie kategorii Google

 

Po wykonaniu akcji pobierania kategorii będzie można przystąpić do mapowania kategorii. W tym celu należy wybrać z kolumny „Wybierz kategorie” kategorię lub kategorie. Następnie z kolumny „Kategorie Google” wybrać kategorię w systemie Google i kliknąć przycisk „zapisz” (rys. 3. Wybieranie kategorii).

Rysunek 3: Wybieranie kategorii

 

Po zapisaniu wybranych kategorii w kolumnie „Zapisane kategorie” będą widoczne przypisane kategorie (rys. 4. Zapisane kategorie). Przy każdej opcji widoczny jest czerwony krzyżyk umożliwiający usunięcie danego powiązania.

Rysunek 4: Zapisane kategorie

 

Po wykonaniu wyżej wymienionych opcji można wygenerować plik XML. W tym celu należy kliknąć przycisk „generuj XML” na liście porównywarek.

 

Ustawienia Google

Po zalogowaniu się do usługi Google Merchant Center oraz poprawnym zweryfikowaniu i zgłoszeniu roszczenia można przejść do opcji „Pliki danych”.

 

W/w stronie należy dodać plik danych (rys. 5 Tworzenie pliku danych) oraz utworzyć harmonogram.

Rysunek 5: Tworzenie pliku danych

 

Podczas tworzenia harmonogramu (rys. 6) należy podać lokalizację pliku xml z produktami (lokalizacja jest podana w Panelu Administracyjnym sklepu).

Rysunek 6: Tworzenie harmonogramu

 

Po zapisaniu harmonogramu rozpocznie się pobieranie informacji o produktach. Po zakończeniu zostaną wyświetlony raport (rys. 7) o prawidłowo pobranych produktach oraz o ewentualnych błędach.

Rysunek 7

2. Integracja z CashBill S.A. (system płatności online)

W celu skonfigurowania CashBill wchodzimy w Płatności – Płatności – CashBill, wprowadzamy dane konfiguracyjne, a następnie przechodzimy do Płatności – Banki i wybieramy dla których banków ma być dostępna usługa CashBill.

Przewodnik integracji oraz informacje o promocji dostępne pod adresem: http://www.cashbill.pl/download/integracje/Platnosci/PlatnosciCashBillcStore.pdf

Specjalnie dla klientów cStore zostały przygotowane promocyjne stawki prowizji zaczynające się już od 0,65%.

3. Dowolna liczba przyznawanych punktów za zakup produktu

Zmiana w sposobie przyznawania punktów za zakup produktu. Podstawowy wskaźnik przeliczania punktów w obrębie sklepu ustawiamy w Ustawienia – Punkty – Nalicz jeden punkt za wydanie.

Jeżeli chcemy zmienić przelicznik na wybranej kategorii wchodzimy w Kategorie – Zarządzaj – Współczynnik przeliczenia punktów (gdzie 1 oznacza że za brak zmian względem podstawowego algorytmu naliczania punktów, wartość inna niż 1 oznacza współczynnik przez który zostanie przeliczony podstawowy algorytm naliczania punktów przykładowo jeżeli podamy wartość 3 oznaczać będzie ( 100 zł (wartość produktów) * 1 (współczynnik z Ustawienia – Punkty – Nalicz jeden punkt za wydanie ) * 3 (wartość z kategorii), w efekcie klient otrzyma 300 punktów na produkty z tej kategorii, zamiast 100).

Dostępna jest również opcja ustawienia konkretnej wartości przyznany punktów za zakup konkretnego produktu, ilość punktów ustawiamy na karcie produktu w polu Przyznaj punktów dla wartości np. 500, oznacza że klient za zakup danego produktu otrzyma 500 punktów.

4. Zapamiętywanie formularza zamówienia

Klient podczas wypełniania formularza zamówienia (w wersji dwu-krokowej dla szablonu domyślnego / default ), ma możliwość powrotu do sklepu dodania kolejnych produktów. Po przejściu do koszyka, formularz z powrotem będzie wypełniony tak jak został pozostawiony w chwili opuszczenia strony.

5. Funkcjonalność bestsellery

Bestsellery ustawienia są ręcznie w karcie produktu opcja „Bestseller”, dotychczas generowane były automatycznie na podstawie historii zamówień.

6. Automatyczne przekierowanie do płatności

Klient po złożeniu zamówienia dla płatności online, może być automatycznie przekierowany do płatności online (z podsumowania zamówienia), opcję ustawiamy w Ustawienia – Ustawienia główne – Automatycznie przekieruj do płatności online.

7. Pozostałe zmiany i poprawki: