Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
04/04/19

Wykorzystanie LinkedIn w e-commerce

LinkedIn został stworzony z myślą o nawiązywaniu kontaktów biznesowo-zawodowych. Swoje profile mają tam rekruterzy, pracownicy z wieloletnim stażem, jak i osoby znajdujące się dopiero na początku swojej ścieżki zawodowej. LinkedIn jest także dobrym miejscem do wykorzystania w e-commerce, o czym przekonało się już wiele firm.

LinkedIn nie jest portalem społecznościowym, na którym informujemy innych o swoim życiu osobistym czy zajmujemy się bezpośrednią sprzedażą produktów i usług. Jest jednak dobrym miejscem na tworzenie marki, pozyskiwanie rekomendacji czy budowanie świadomości wśród potencjalnych klientów. Na LinkedIn można, a nawet należy sprecyzować konkretną grupę docelową.

Precyzyjny opis, czym zajmuje się nasza firma oraz jaki jest jej cel sprawią, że organizacja zacznie pojawiać się w wynikach wyszukiwania poszczególnych użytkowników. Oczywiście, nie należy zapominać, by wybrać publiczne ustawienie konta. Warto przygotować opis dostosowany pod kątem SEO – często wyszukiwane słowa kluczowe sprawią, że nasza firma zacznie wyświetlać się użytkownikom w wynikach wyszukiwania. Atrakcyjna forma graficzna – przy jednoczesnym zachowaniu merytorycznej treści – pozytywnie wpłynie na wzrost liczby obserwujących, którzy z kolei mogą polecać nasze wpisy innym użytkownikom. W ten sposób nasze informacje zwiększą zasięg, a obserwujących zacznie przybywać.

Na LinkedIn ceni się działania wartościowe, przyjazną aktywność, ale nie nachalność. Reklamy bardzo szybko zostaną potraktowane jak spam. Budowanie marki na LinkedIn to przede wszystkim rekomendacje, udział w konstruktywnej dyskusji, rzeczowe komentarze, korzystanie z doświadczeń innych.

Regularna aktywność na LinkedIn pozwoli zbadać, które nasze działania wpływają na pozytywny odbiór ze strony użytkowników portalu. Liczba poleceń i komentarzy pod udostępnianymi treściami pomogą ocenić trafność naszych założeń biznesowych.

Bardzo duże znaczenie na LinkedIn mają grupy. Można je wyszukać według słów kluczowych i do nich dołączyć. Część z nich będzie skupiała się wokół osób i firm działających w danej branży, pozostałe koncentrują się na działaniach skierowanych do odbiorców naszych produktów czy usług. W grupach możemy znaleźć osoby bardziej doświadczone, influencerów (liderów opinii) oraz specjalistów, którzy mogą stać się dla nas inspiracją, jak i z czasem rekomendować nasze usługi.

Dobrym rozwiązaniem jest udostępnianie postów sponsorowanych. Należy przy tym pamiętać, by miały one wysoką wartość dla określonej przez nas grupy docelowej, zatem by były atrakcyjne graficznie i dopasowane pod względem treści.

Po jakimś czasie od rozpoczęcia aktywności na LinkedIn powinniśmy zaobserwować zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej. Narzędzia do analizy potwierdzą źródło tego ruchu. Jeśli jednak uznamy nowe odsłony za niewystarczające, możemy spróbować wprowadzić zmiany na stronie, czyniąc ją jeszcze bardziej atrakcyjną dla nowych odwiedzających.

Ważną kwestią jest uświadomienie pracowników firmy, żeby na swoich profilach na LinkedIn uzupełnili informacje dotyczące zatrudnienia w organizacji. Taka aktualizacja pośrednio może zwiększyć zainteresowanie naszą firmą i wpłynąć na pozyskanie nowych klientów. Duża liczba naszych pracowników z profilem sprawi, że będziemy postrzegani jako organizacja bardziej znana, nowoczesna, otwarta i świadoma. Publikowanie wiadomości o zdobytej nagrodzie, awansie pracownika, wzroście zatrudnienia czy o kolejnym sukcesie w postaci nowego oddziału z pewnością wpłyną korzystnie na wizerunek firmy, a co za tym idzie, na jej pozycję w branży.