Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
07/09/18

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to najważniejsze działanie mające na celu pozyskanie Klientów na oferowane towary i usługi. Czym jest pozycjonowanie i jak można je poprawić?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Obecnie dominującą wyszukiwarką na polskim rynku jest Google, więc większość działań związanych z pozycjonowaniem opiera się właśnie na optymalizacji pod kątem robotów pobierających dane dla wspomnianego giganta. Pozycjonowanie nazywane jest też często skrótem SEO od angielskich słów Search Engine Optimization – optymalizacja pod kątem silników wyszukiwarek internetowych.

Na ogólną przyjazność strony dla wyszukiwarki wpływa wiele czynników. Istotne są słowa kluczowe, czyli zbieżność fraz występujących na stronie z tymi, które wpisywane są przez użytkowników w wyszukiwarkę internetową. Duża liczba słów kluczowych na stronie zwiększa szanse na wysokie zaindeksowanie witryny, a im wyższa pozycja, tym większy ruch z wyszukiwarki internetowej. Aby móc umieścić na stronie sklepu dużą ilość słów kluczowych, należy mieć na swoich stronach dużą ilość treści. Zwiększenie objętości publikowanych tekstów można uzyskać poprzez rozbudowanie opisów produktów czy uruchomienie firmowego bloga. Działania te opisaliśmy w naszych artykułach:

Dane związane z wartością strony pod kątem przeglądarki są przez Googla zbierane praktycznie przez cały czas. Nie oznacza to jednak, że dynamika zmian w pozycjonowaniu strony jest duża. Czasami na efekty prac pod kątem SEO trzeba poczekać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Zmiany pozycji w wyszukiwarce potrafiły zarówno cudownie ożywić niektóre sklepy, które nagle awansowały, jak również niemal zniszczyć niektóre firmy, które po spadku w Google gwałtownie straciły Klientów.

Co wpływa na pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie na podstawie tekstów na stronach internetowych wpływ mają liczne elementy. Wśród nich warto wymienić:

Jak poprawić pozycjonowanie sklepu internetowego?

Prace nad pozycjonowaniem powinna poprzeć analiza obecnej sytuacji strony oraz dokładne zaplanowanie działań pod kątem rezultatów, które chcemy uzyskać. Dla jak najlepszego efektu i uniknięcia ryzyka zepsucia SEO poprzez błędnie działania warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. CStore.pl oferuje kompletne wsparcie w zakresie marketingu dla sklepów internetowych swoich Klientów, w tym pomoc w pozycjonowaniu i tworzeniu contentu w formie tekstów przyjaznych SEO. Zapraszamy do kontaktu.