Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
01/10/18

Pomysł na sklep. Klucz do sukcesu w e-commerce

Dobry pomysł to klucz do sukcesu w każdym biznesie. Jakie firmy w ostatnich latach odniosły spektakularne sukcesy w e-commerce? Jak znaleźć pomysł na sklep dla siebie?

Oryginalne pomysły na sprzedaż online opisaliśmy w artykule pod tytułem “Nietypowe pomysły na sklepy internetowe”. W niniejszym tekście zajmiemy się omówieniem konkretnych przykładów projektów, które odniosły sukces w e-commerce.

Innowacja w skostniałym rynku

Innowacyjność odmieniana przez wszystkie przypadki to najczęstsza odpowiedź na pytanie o najważniejszą cechę udanego biznesu internetowego. Istotnie, odnoszące sukcesy sklepy i aplikacje oferujące usługi, bardzo często są nowatorskie lub wnoszą nową jakość do istniejących rozwiązań. Nie zawsze konieczne jest dokonywanie przełomu na miarę odkrycia koła. Niekiedy wystarczy udoskonalić popularne i powszechnie użytkowane rozwiązania. Tym tropem poszedł Uber, który zmienił zasady przewozów osób w większości rozwiniętych miast. Aplikacja powstała w celu bezpośredniego kojarzenia kierowców z pasażerami dla obniżenia kosztów ponoszonych na taksówki lub samochody wynajmowane z kierowcą. Do największych zalet Ubera należało wprowadzenie wygodniej i sprawnie działającej aplikacji oraz obniżenie kosztów poprzez pominięcie korporacji taksówkarskich i firm świadczących usługi wynajmu. Dzięki tym prostym działaniom Uber szybko zdeklasował konkurencyjne aplikacje służące do zamawiania transportu dla osób indywidualnych. Branża klasycznych taksówek do dziś nie znalazła konkurencyjnej odpowiedzi na działania Ubera, chociaż w Polsce trafił on na niesprzyjającą legislację i nowoczesne usługi zamawiania taksówek w postaci między innymi iTaxi czy EcoCar.

Globalne standardy na lokalnym rynku

Nowoczesna strona, wygodny moduł zamawiania, możliwy do ustalenia precyzyjny czas odbioru, designerska forma opakowania oraz wysoka jakość produktu. Charakterystyka popularnego sklepu internetowego? Nic bardziej mylnego. Cechy te trafnie opisują gdańską restaurację i firmę cateringową Mitte, która oferuje zamawianie jedzenia na biznesowe eventy przez Internet. Na stronie znajdziemy zestawy dopasowane do liczby osób, a także ergonomiczne i designerskie opakowania kanapek czy kawy. Mitte prowadzi jednocześnie aktywny i udany marketing w mediach społecznościowych, głównie na Facebooku. Lokalna prasa pisze o firmie bardzo przychylnie, wysokie są również oceny klientów na Facebooku i portalach turystycznych. W przypadku Mitte synergia pozornie prostych zabiegów zalecanych dla każdego biznesu wyzwoliła znakomity efekt.

Siła w konsolidacji

Rynek sklepów internetowych w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Bez wyłączności na dystrybucję danych produktów lub dobrego marketingu zwiększającego liczbę klientów w wielu branżach ciężko o rozwój sprzedaży i osiąganie stabilnych zysków. Pomysłem może być współdziałanie większej liczby podmiotów oferujących podobne produktu na jednej platformie sprzedażowej. Tym tropem poszła Grupa Wydawnicza Znak. Pod wspólną nazwą założonego w 1959 roku wydawnictwa Znak działa obecnie sześć wyspecjalizowanych wydawnictw, a grupa posiada własną księgarnię internetową znak.com.pl. Nie ogranicza się ona do sprzedaży publikacji grupy Znak – można w niej nabyć właściwie większość dostępnych na rynku publikacji różnych wydawców. Posiadając silne zaplecze w postaci własnych produktów, Grupa Znak uruchomiła więc sklep łączący dwa modele sprzedaży: producencką platformę sprzedażową wydawcy i klasyczną księgarnię internetową. Koncepcja ta odniosła sukces i obecnie znak.com.pl to liczący się gracz na trudnym polskim rynku sprzedaży książek. Warto wspomnieć, że rozwój platformy sprzedażowej znak.com.pl toczył się obok głośnego w ostatnich latach upadku dawnych gigantów: Merlina czy sieci Matras. Świadczy to o tym, jak bardzo wymagający jest w naszym kraju rynek księgarski.

Globalna aplikacja, lokalna restauracja czy budowa giganta na pozornie zabójczym rynku to tylko wybrane przykłady sukcesów w branży e-commerce. Sprzedaż internetowa stwarza wiele możliwości dla przedsiębiorców oferujących produkty i usługi. Zachęcamy do skonsultowania swoich pomysłów z zespołem CStore.pl – pomożemy wybrać najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.