Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
03/10/18

Nietypowe pomysły na sklepy internetowe

Powszechnie wydaje się, że działające obecnie sklepy internetowe zaspokajają zapotrzebowanie rynku na wszelkiego rodzaju towary i brakuje już obszarów, które można by w sprzedaży online zagospodarować. Okazuje się jednak, że świat e-commerce wciąż jest z sukcesem zalewany różnymi nietypowymi towarami i pomysłami na ich ekspozycję w sieci. Strony www opisujące pomysły na internetowy biznes prześcigają się w liczbie koncepcji, które odzwierciedlają aktualne zapotrzebowanie klientów lub nieprzemijające trendy.

Co istotne, założenie sklepu internetowego nie musi wiązać się z dużym kapitałem początkowym. Wiele z nich rozpoczynało działalność ze stosunkowo niskim budżetem. Dobrym rozwiązaniem jest również korzystanie z dostępnych platform dla początkujących biznesów internetowych. Niejednokrotnie nieśmiałe posunięcia czy próby debiutu w branży e-commerce przy niskich nakładach początkowych zaowocowały błyskawicznym rozwojem i niesłabnącą rzeszą stałych dostawców oraz odbiorców.

Pomysłów na sklepy internetowe jest mnóstwo. Nieustająco popularnością cieszą się różnego rodzaju gadżety związane z filmowymi superbohaterami czy gwiazdami kina. Produkty stanowiące imitację atrybutów najpopularniejszych aktorów lub kubki bądź pościele z wizerunkiem głównych postaci filmów stale znajdują miłośników w różnych grupach wiekowych.

Sklepy internetowe mogą stanowić odpowiedź na potrzeby społeczne, związane na przykład ze starzeniem się społeczeństwa (szerszy asortyment sprzętu medycznego, przyrządy gimnastyczne, gry wpływające na kondycję umysłową, do tego w niższej cenie niż w przypadku sprzedaży stacjonarnej).

Branża e-commerce może też elastyczniej niż sklepy stacjonarne reagować na międzynarodowe trendy. Dotyczy to na przykład sprzedaży sprzętu sportowego do promowanych dyscyplin, gadżetów do popularnych zagranicznych trunków, dystrybucję wyszukanej kawy czy herbaty wraz z szeregiem przydatnych i niedostępnych w tradycyjnym kanale sprzedaży przyrządów.

Ciekawą koncepcją jest współtworzenie sklepu internetowego z blogiem, który prowadzi się z pasją, wykazując przy tym nietuzinkową wiedzę w danym obszarze. Pogłębianie wiedzy łączy się wówczas ze sprzedażą, a co za tym idzie, daje nieczęstą możliwość rekomendacji towarów i ich testów. Miłośnicy podróży mogą oprócz bloga prowadzić sklep internetowy z przydatnymi na wyprawach gadżetami czy mapami, na których można oznaczać państwa, które się odwiedziło.

Połączenie hobby ze sklepem internetowym może stanowić korzystne rozwiązanie dla miłośników instrumentów muzycznych, sportu, nauki języków obcych. Sprzedaż instrumentów czy sprzętu wraz z testami i rzetelną opinią na blogu pozwoli na wzrost zaufania konsumentów, a także na skuteczne budowanie marki osobistej.

Dodatkowo, co jest widoczne w sprzedaży towarów z zagranicy, hurtowe zakupy pozwolą na uzyskanie rabatów, niższego kosztu dostawy czy gratisów, niedostępnych dla indywidualnego klienta. Ciekawą opcją jest na przykład podróżowanie połączone z kupowaniem lokalnych kosmetyków naturalnych i sprzedażą ich w kanale online. Zmniejszy to liczbę potencjalnych konkurentów na rynku krajowym, co wraz z atrakcyjnym blogiem, testami, filmikami oraz rekomendacją może zaowocować gronem stałych i lojalnych klientów.

Dla początkujących sklepów internetowych dobrym rozwiązaniem będzie działalność na rynku lokalnym, weryfikacja popularności poszczególnych zapytań na stronach poświęconych analizie i statystykom wyszukiwanych haseł. Z perspektywy klienta z pozytywną oceną spotka się darmowa dostawa na danym obszarze lub w konkretny dzień tygodnia/miesiąca. Mile widziana będzie także intensyfikacja działań promocyjnych w okresie okołoświątecznym lub na przykład w sezonie ślubnym czy wakacyjnym.

Połączenie sprzedaży z zainteresowaniami, urozmaicenie sklepu filmikami, rozbudowanymi i przyswajalnymi opisami, testami lub rankingami produktów według poszczególnych parametrów mogą stworzyć nieograniczone możliwości rozwoju oraz trwałe pozyskanie klientów.