Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
04/06/19

Influencer Marketing w służbie marki

Influencerzy rządzą współczesnym internetem. Ponad 70% treści tworzonych przez blogerów wpływa na decyzje zakupowe. Szacuje się, że za rok albo dwa – rynek ten może być wart nawet 10 miliardów dolarów. Nie ma się co dziwić, że w obliczu tego wszystkiego, firmy coraz chętniej skupiają się na promowaniu produktów za pośrednictwem wpływowych twórców internetowych.

pexels-photo-1571143
Świadomi konsumenci coraz mniej ufają markom, a chętniej zasięgają opinii u swoich znajomych i w internecie. Ta tendencja jest szczególnie widoczna w przypadku pokolenia Z, które są to bardzo sceptycznie nastawione jest względem tradycyjnych marketingowych przekazów.

Czy wiesz, że Polska jest jednym z krajów najczęściej blokujących reklamy? W takich warunkach spece od sprzedaży wymyślili nowe sposoby dotarcia do potencjalnych klientów. A, żeby nie było nachalnie czy zbyt agresywnie – padło na współpracę z internetowymi celebrytami i w ten sposób powstał influencer marketing. Firmy korzystające z tej formy marketingu chętnie wykorzystują renomę i dobrą opinię, którą cieszą się twórcy treści internetowych. Czasem jest to najlepszy sposób dotarcia do określonej grupy docelowej.

 

Dlaczego influencerzy są (i będą) wiarygodnym źródłem informacji?

Głównie dlatego, że wzbudzają zaufanie w czytelnikach. Społeczność obserwująca danego blogera robi to dobrowolnie – ze względu na jego osobowość, wiedzę w danym temacie czy interesujący sposób pisania. Influencerzy często stawiają na integrację ze swoimi fanami poprzez odpisywanie na ich komentarze, a dzięki temu stają się o wiele bardziej wiarygodni od tradycyjnej reklamy.

Istotną cechą jest też autentyczność. Obserwujący wiedzą, że ich idole – podobnie jak oni – są konsumentami, a to oznacza, że mówią językiem klienta i mają podobne potrzeby produktowe.

Influencer w służbie marki nie zawodzi ! Co istotne, umożliwia też znaczne skrócenie dystansu między marką, a klientem.

 

pink

Współpraca z influencerami jest najlepszym sposobem na zdobycie ściśle zdefiniowanej grupy odbiorców, gdyż zajmują się oni konkretną, zawężoną tematyką. Dlatego jeśli np. chciałbyś dotrzeć z nowym produktem do nastolatków albo osób, którym zależy na zdrowym trybie życia – wystarczy wybrać specjalizującego się w tym obszarze Twórcę i nawiązać z nim współpracę. Jeszcze kilka lat temu była głównie blogosfera – dziś równie prężnie i dynamicznie działają jeszcze Vlogerzy i YouTuberzy.

Jedną z największych zalet jest na pewno różnorodność działań wykonywanych przez influencerów. Od wpisu na blogu począwszy, poprzez udział w evencie, unboxing, testowanie produktów aż po profesjonalne sesje zdjęciowe. Blogerzy traktują swoje strony jak własne internetowe domy, dlatego dbają o wysoką jakość prezentowanych przez siebie treści i mogą spojrzeć  na Twoją markę w zupełnie nowy sposób. Atrakcyjny materiał ma z kolei szansę stać się viralem i cieszyć długim życiem w sieci.

Ze względu na zasięg możemy wyróżnić:

  •  mikroinfluencerów
  • makroinfluencerów
  • celebrytów

Próżno jednak sądzić, że to ci z największą ilością obserwatorów będą najlepsi. W rzeczywistości mniej istotna jest liczba followersów – liczy się realny zasięg i relacje z użytkownikami.

Obecność sieci społecznościowych sprawia, iż media tradycyjne czy outdoorowe nie odgrywają już kluczowej roli na linii marka-konsument. Coraz rzadziej też wpływają na decyzje zakupowe odbiorców. Social media przychodzą więc z pomocą – pomagają efektywnie dotrzeć z komunikatem praktycznie wszędzie.  Z tego też powodu influencer marketing jest dzisiaj najszybciej rozwijającym się obszarem e-marketingu.

W świecie AdBlocków – tradycyjna reklama coraz mniej się opłaca, dlatego warto rozważyć influencer marketing. Przemyślane kampanie z twórcami internetowymi mają ogromny potencjał, a do tego przynoszą zadowalające efekty.

Przeczytaj także: